۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 620692

قرعه تغییر مسیر خطوط اتوبوسرانی این بار به نام شهرک شیرین و کوی کارمندان افتاد.

تلخ و شیرین ادغام خطوط اتوبوسرانی شهرک شیرین

سازمان اتوبوسرانی مشهد با تغییر مسیر خط ۶۱ (شهرک شیرین) و ادغام آن با خط ۶۶ (کوی کارمندان) باز هم موجب نارضایتی مسافران این ناوگان شد.

به اعتقاد مسافران این خط تغییر مسیر خطوط اتوبوسرانی فقط با نگاه درآمد زایی سازمان و قطع دسترسی به مقاصد پرتردد اتفاق می‌افتد.

شادکام یکی از ساکنین شهرک شیرین به گزارشگر ما می‌گوید: خط ۶۱ از شهرک شیرین شروع و به حرم مطهر رضوی ختم می‌شد.

وی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی با ادغام دو خط ۶۱ و ۶۶ انتهای آن را به پایانه انقلاب تغییر داده است می‌افزاید: این در حالی است که مقصد بیشتر مسافران خط ۶۱ حرم مطهر رضوی بوده است.

یکی دیگر از مسافران خط ۶۱ هم با ارسال پیامکی خواستار دلایل این تغییر مسیر از سوی سازمان اتوبوسرانی می‌شود و می‌گوید: با این تغییرات هر مسافر خط ۶۱ باید از دو خط برای رسیدن به حرم مطهر رضوی استفاده کند.

وی با گلایه از تحمیل هزینه‌های سنگین به جای حمایت از ساکنین مناطق کم برخوردار اظهار می‌دارد: بیشتر مسافران این خط جزو اقشار کم درآمد هستند. شهروند دیگری هم با اشاره به فاصله کم شهرک شیرین تا حرم مطهر رضوی می‌گوید: با تغییرات صورت گرفته نه تنها دسترسی مسافران به حرم مطهر رضوی سخت شده بلکه مسافت نیز بیشتر شده است.

 پاسخ اتوبوسرانی

گزارشگر ما برای واکاوی این موضوع به سراغ مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی می‌رود.

اتحادی در خصوص گلایه‌ شهروندان می‌گوید: تغییرات لحاظ شده در مسیر خط ۶۱ و ادغام این خط با خط ۶۶ در راستای درخواست اهالی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه این درخواست بارها در شورای محلات پیگیری شده است می‌افزاید: با این تغییرات دسترسی اهالی شهرک به تمام خطوط اتوبوسرانی تسهیل شده است. به گفته وی مسافران شهرک شیرین علاوه بر دسترسی به خطوط حرم مطهر در دو ایستگاه (چهارراه مصلی و میدان ۱۵ خرداد) می‌توانند از پایانه انقلاب نیز برای مقصد حرم مطهر رضوی تعیین خط کنند. وی با رد ادعای قطع دسترسی مسافران به خطوط حرم مطهر رضوی می‌گوید: این در حالی است که با این تغییرات میزان رضایت مسافران خط ۶۱ افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به مقاومت شهروندان نسبت به هرگونه تغییرات می‌افزاید: این را نیز نباید نادیده گرفت که تغییر مسیر هر خطی همیشه اعتراضاتی نیز در پی دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.