البرز- شهردار طالقان با تاکید بر اینکه این شهر از فقدان زیرساخت های گردشگری رنج می برد گفت: می بایست بستر لازم برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها را فراهم کرد.

طالقان از فقدان زیرساخت‌های گردشگری رنج می‌برد/بهسازی تمام معابر شهری طی ۴ سال

علی قاسمپور شهردار طالقان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بهسازی تمامی معابر این شهر در بازه زمانی ۴ ساله خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی حفاری های متعدد دستگاه های خدمات رسان را یکی از عوامل طولانی شدن این طرح دانست و گفت: محدودیت در تامین اعتبار و بودجه و نیز عدم زیر ساخت مناسب در شهرستان که موجب حفاری های پی در پی دستگاه های خدمات رسان شده این طرح را تا حدودی با مشکل مواجه می کند.

شهردار طالقان تصریح کرد: از آنجا که اجرای طرح های عمرانی در مناطق کوهستانی در فصل سرما با مشکل روبرو می شود برای از سرگیری پیشرفت فیزیکی طرح بهسازی معابر در سال های آینده اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان مورد نیاز است.

قاسمپوراین شهرستان را نگین گردشگری استان البرز دانست و گفت: طالقان منطقه ای خوش آب و هوا و دارای مناظر بکر طبیعی است و مردم بسیار خونگرم و مهمان نوازی در آن سکونت دارند.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه چنین منطقه خوش آب و هوایی تاکنون از فقدان زیرساخت های گردشگری رنج برده این در حالی است که تنها با استفاده از ظرفیت های طبیعی و گردشگری طالقان می توان این شهرستان را به یکی از مکان های توریستی و گردشگری تبدیل کرد.

وی با خرسندی از همکاری همه جانبه مسئولین جهت توسعه گردشگری طالقان گفت: باتوجه به حساسیت جناب استاندار مبنی بر استفاده از ظرفیت های طبیعی استان، بسیاری از ادارات با شورای شهر و شهرداری طالقان تعامل برقرار کرده اند تا جهت پیشرفت و توسعه گردشگری این شهرستان گام برداریم.

شهردار طالقان با ارائه پیشنهادی در خصوص توسعه طالقان گفت: اگر پیشرفت و توسعه طالقان را در برنامه داریم باید محل های درآمدی براساس درآمدهای پایدار متناسب با ظرفیت های موجود تنظیم شود.

قاسمپور تصریح کرد: با ایجاد بستر مناسب باید زمینه ورود و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در طالقان فراهم شده و شهرداری نیز به نحو احسن خدمات رسانی کند.

وی با اشاره به فعالیت هتل های گردشگری در طالقان گفت: بدون شک برای پویا شدن صنعت گردشگری و جذب توریست باید اقامتگاه های بیشتری راه اندازی شود که این طرح را در دستور کار داریم.

شهردار طالقان ضمن اشاره به وحدت اعضای شورای اسلامی شهر طالقان گفت: شورای شهر طالقان تنها شورایی است که شهردار در آن عضویت دارد و تمامی اعضا به مانند یک خانواده برای توسعه شهر تلاش می کنند.

قاسمپور به شاخص ترین محورهای کاری شهرداری طالقان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: بهسازی معابر، خط کشی معابر و ساماندهی تابلوها، بازسازی و ترمیم بوستان ها و احداث کتابخانه از طرح های عمرانی در سال جاری بوده که تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.