گیلان- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: سالانه ۳۶ تا ۴۰ هزار تن از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولیدی گیلان از طریق پرورش "راتون" به دست می‌آید.

سالانه ۳۶ تا ۴۰ هزار تن از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولیدی از پرورش "راتون" به دست می‌آید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،لیلا بذرکار  گفت: شالیکاران گیلانی امسال پس از برداشت برنج، ۷۳ هزار هکتار از شالیزارهایشان را به پرورش راتون اختصاص دادند.

وی افزود: تاکنون برداشت راتون در ۸هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است و پیش بینی می شود تا نیمه اول مهر در گیلان برداشت این محصول در استان ادامه داشته باشد.

بذرکار با بیان اینکه اغلب "راتون" خود مصرفی است و کشاورزان از این محصول در خانه های خود استفاده می کنند و مازاد آن را به بازار می‌فروشند، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم "راتون" در بازار به علت کیفیت، عطر، طعم و پخت بهتر، هزارتومان گرانتر از برنج سفید به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان از مزارع "راتون" گیلان به دست آید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: سالانه ۳۶ تا ۴۰ هزار تن از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولیدی گیلان از طریق پرورش "راتون" به دست می‌آید.

بذرکار با اشاره به اینکه برداشت راتون تا نیمه اول مهر در گیلان ادامه دارد، افزود: از هر هکتار مزرعه راتون حدود یک تن شلتوک و حدود ۵۰۰ کیلو برنج سفید به دست می‌آید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پرورش "راتون" و کشت دیگر محصولات موجب ارتقاء درآمد کشاورزان می‌شود، گفت: در ۱۳هزار و ۷۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان حبوبات و دیگر محصولات از جمله صیفی‌جات و علوفه کشت شده است.

بذرکار با بیان اینکه سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می‌شود، اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰هزار تن برنج گیلان در کارخانه‌های برنجکوبی گیلان سفید شده است و مابقی در حال سفید کردن است.

وی گفت: پس از سفید شدن همه برنج‌های گیلان میزان تولید قطعی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.