کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در استان‌های آذربایجان غربی ، شرقی ، اردبیل، ارتفاعات زنجان و قزوین خبر داد.

دمای تهران در روزهای آینده افزایش خواهد یافت/احتمال بارش باران و وقوع سیلاب در برخی از استان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای تهران امروز پس از مدت ها به زیر 20 درجه رسید و البته پیش بینی می شود در روزهای آینده با افزایش دما در تهران مواجه باشیم.

وی گفت: در نیمه شرقی کشور نیز با توجه به حاکمیت بادهای شمالی ، کاهش دما خواهیم داشت و  در شرق  کشور از امروز تا فردا بر سرعت باد و وقوع طوفان افزوده می شود که اوج این پدیده در زابل ، هیرمند، هامون، نیمروز و نهبندان و در برخی مناطق کرمان خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش بینی می شود در بیست و چهار ساعت آینده، شاهد وقوع بارندگی و سیلاب در استان های آذربایجان غربی ، شرقی ، اردبیل، ارتفاعات زنجان و قزوین باشیم.

اصغری گفت: در نیمه جنوبی کشور نیز شاهد آبگرفتگی معابر و بارش های قابل توجه در غرب کرمان ، شرق استان فارس و ارتفاعات هرمزگان خواهیم بود و همین شرایط به طور محدودتر در استان بوشهر نیز اتفاق می‌افتد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در غرب کشور نیز در استان های لرستان ، ارتفاعات ایلام ، کرمانشاه  و کردستان بارندگی داریم که به ویژه در کردستان شاهد وقوع گرد و خاک انتقالی از آن سوی مرزها خواهیم بود.

وی افزود : وزش باد در جنوب تهران و بخش هایی از استان سمنان هم موجب می شود شاخص کیفیت هوا از حالت استاندارد خارج شود.

اصغری گفت: فردا شرایط هوای کشور همانند امروز پیش بینی می شود و از دوشنبه به بعد در نیمه غربی کشور شاهد ضعیف شدن بارش ها و در نیمه شرقی شاهد افزایش بارش ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.