شماری از نمایندگان دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا، به او درباره پیامدهای اعمال فشار بر فلسطینیان هشدار دادند.

هشدار دموکرات‌های کنگره به ترامپ در خصوص پیامدهای اعمال فشار بر فلسطینیان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بیش از ۳۰ تن از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، درباره پیامدهای اعمال فشار بر فلسطینیان ابراز نگرانی کردند.

در این نامه که با نظارت سناتور کریس فن هولن، از ایالت مریلند، نوشته شده هشدار داده شده است که استراتژی ترامپ مبنی بر اعمال فشار بر فلسطینیان که ظاهرا برای کشاندن آنان به پای میز مذاکره با رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است، اقدامی غیرسازنده و ناکارآمد قلمداد می‌شود.

نمایندگان دموکرات در این نامه خطاب به ترامپ نوشته‌اند: ما عمیقا نگران این هستیم که راهبرد شما در وادار ساختن فلسطینیان به مذاکره با اسرائیل از طریق توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه برای زنان و کودکان فلسطینی، اقدامی نادرست و گمراه‌کننده است و پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت؛ چرا که پیشنهاد شما مبنی بر قطع این کمک‌ها موجب تضعیف افراد خواهان صلح و وخامت بحران بشردوستانه در منطقه می‌شود.

پس از قطع کمک‌های مالی آمریکا به آنروا (آژانس آوارگان سازمان ملل متحد مسئول مراقبت از آوارگان فلسطینی) و بسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن، ترامپ هفته گذشته خطاب به مقامات صهیونیست گفته بود کمپین اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطینی با هدف از سرگیری فرایند صلح صورت گرفته است. وی گفته بود: تا زمانی که به توافق دست پیدا نکنیم از پول خبری نخواهد بود.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیز گفته بود حملات لفظی انتقادآمیز فلسطینیان از ترامپ موجب توقف کمک‌ها به آن‌ها شده است.

مقامات فلسطینی با اشاره به اقدام ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، وی را یک میانجی نامناسب لقب داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.