نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای برون‌رفت از فشارهایی که به وجود آمده نیازمند یک تنفس‌‎گاه و فرصت است.

دولت به یک تنفس‌گاه نیاز دارد
به گزارش قدس آنلاین ، جواد آرین‌منش ، اظهار کرد: واقعیت این است که باید در کل کشور روحیه جوان‌گرایی به شکل عملی اجرا شود و بتوانیم از ظرفیت‌های جوانان استفاده مناسب کنیم و فقط در حرف از آنان سخن نگوییم.
وی ادامه داد: اما متاسفانه تاکنون بحث مشاور جوان در دستگاه‌های دولت و بحث جوانان و زنان تنها در حد حرف و استفاده ابزاری در زمان‌های خاصی همچون زمان انتخابات مطرح می‌شود اما در عمل توجهی به مسائل و مشکلات آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: ما امروز میلیون‌ها نفر جوان تحصیلکرده بیکار در کشور داریم که جویای کار هستند و متاسفانه فکر اساسی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای این افراد صورت نگرفته است. اینکه بعد از مدت‌ها با این تشریفات وقت مجلس را می‌گیریم که چند صد نفر در دستگاه‌های دولتی مشغول نشوند، چه دردی از دردهای میلیون‌ها نفر جوان بیکار را برطرف می‌کند و از طرف دیگر چه تفاوتی وجود دارد بین فردی که عضو شورای نگهبان یا وزیر و یا نماینده مجلس بوده با کسی که استاندار یا سفیر است؟
در قانون منع بکارگیری بازنشستگان تبعیض وجود دارد
وی ادامه داد: چگونه شخصی بالای 90 سال می‌تواند عضو شورای نگهبان باشد و بتواند در دستگاه‌های دیگر نیز اگر ضرورت داشت مشغول باشد اما یک فرد توانمند 48 یا 50 ساله که در بین استانداران داریم نتوانیم استفاده کنیم؟ 
آرینمنش با بیان اینکه در این قانون تبعیض وجود دارد، عنوان کرد: معمولا نمایندگان مجلس خود را مستثنی می‌کنند. چه تفاوتی بین استاندار و نماینده مجلس و بین سفیر و نماینده مجلس وجود دارد؟ چرا سفیر باتجربه‌ای که می‌تواند در عرصه بین‌المللی کارآمد باشد از کار کنار رود اما فردی به این دلیل که در 20 سال پیش نماینده مجلس بوده همچنان بتواند از این فرصت استفاده کند؟ این تبعیضی که در قانون وجود دارد قابل توجیه نیست.
این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: نکته دوم در این ارتباط، زمان اجرای قانون است. در حال حاضر شرایط کشور ما یک شرایط عادی نیست. استانداران در استان‌ها عالی‌ترین نمایندگان دولت هستند و بر مشکلات و مسائل اشراف دارند. ما به یک باره نیمی از کشور را با یک شوک مدیریتی مواجه می‌کنیم که استان‌ها از مدیریت این افراد محروم شوند. 
وی اضافه کرد: این کار می‌توانست مهلت زمانی مناسبی داشته باشد که در این مهلت زمانی بتوانند افراد شایسته‌تر و جوان‌تر را جایگزین کنند نه به صورت یک ضرب الاجل. وزارت کشور و دولت باید در یک فرصت مناسب بتواند این جایگزینی را انجام دهد. آیا ما با تغییر 15 استاندار، مشکل بیکاری را حل و یا مشکل جوان‌گرایی را مرتفع کردیم؟ 
آرینمنش با اشاره به اینکه ما باید فکری اساسی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان انجام دهیم، تصریح کرد: باید برای قریب به 6 میلیون جوان بیکارِ تحصیلکردهِ بااستعدادِ جویای کار فرصت شغلی ایجاد کنیم. این حرکت‌ها حرکت‌هایی صرفا نمایشی است و این افکار از درون مجموعه‌هایی سر بر می‌آورد که قصد نوعی تقابل با دولت را دارند.
دولت به یک تنفس‌گاه نیاز دارد
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه اکنون دولت برای برون‌رفت از فشارهایی که به وجود آمده نیازمند یک تنفس‌‎گاه و فرصت است، تصریح کرد: دولت فرصتی می‌خواهد که به شکلی از مردم زمان بگیرد و امیدی در جامعه ایجاد کند. طبیعتا شاید با توجه به فشارهای سنگینی که بر دولت است، دولت از تغییرات در مدیریت‌های کشور استقبال کند.
وی افزود: شاید اگر رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت با فشار مجلس تغییر کرد، امیدی در مردم ایجاد شود و این فضای ملتهب کنونی نوسانات شدید سکه، ارز و امثال این‌ها مقداری به حالت تعادل بازگردد و شاید حالت نظام گسیخته‌ای که در اقتصاد به وجود آمده و این التهابات، با تغییراتی که صورت می‌گیرد، به طور موقت کاهش پیدا کند، اما من معتقدم که این اقدامات اگر منجر به تحولات اساسی و ساختاری در عرصه اقتصاد کشور نباشد، نمی‌تواند هیچ تاثیری در اصلاح امور بگذارد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.