شادی جنجالی ولاسکو پس از پیروزی آرژانتین مقابل لهستان، رقابت‌های جهانی والیبال را تحت تاثیر قرار داد. شادی نه‌چندان مودبانه‌ای که برای ایرانی‌ها یادآور حرکت کی‌روش پس از پیروزی مقابل کره بود.

شوک مدافع عنوان قهرمانی از شکست مقابل شاگردان ولاسکو

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در حالی که اکثر علاقه مندان به والیبال و کارشناسان در سراسر دنیا تصور می‌کردند لهستان میتواند شب گذشته آرژانتین را هم مثل ۵ حریف قبلی خود به راحتی شکست دهد، قهرمان دوره قبلی مسابقات جهانی مقابل شاگردان ولاسکو حسابی به دردسر افتاد. 


در حالی که آرژانتین می توانست بازی را در ست چهارم تمام کند و یک شگفتی بزرگ را رقم بزند، لهستان بازی را ۲ بر ۲ کرد. در ست پنجم نیز همه چیز مساوی پیش می‌رفت و در شرایطی که آرژانتین با رای داور ۱۱ بر ۹ پیش افتاد، ویتال هینن سرمربی بلژیکی لهستان درخواست ویدیوچک داد.


ولاسکو و تیمش که روند خوبی را برای رسیدن به پیروزی در پیش گرفته بودند، به خاطر توقف زیادی که در بازی ایجاد شد، از سرمربی لهستان عصبانی شدند. داور هم سعی می کرد به ۲ تیم آرامش بدهد؛ اما بازی حدود ۵ دقیقه متوقف شد. در این مدت مربیان و بازیکنان ۲ تیم دائما در حال بحث روی این صحنه بودند و هینن هم سعی می کرد خون‌سردی خود را در برابر عصبانیت ولاسکو نشان دهد. در نهایت داور بعد از بازبینی تصمیم گرفت این صحنه را به جا بدهد که تصمیم او با واکنش تند آرژانتینی ها همراه بود. 

ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین


بعد از این لهستان ۲ امتیاز متوالی کسب کرد تا از آرژانتین پیش بیفتد. بار دیگر وقتی در صحنه ای مشابه داور رای خود را به سود آرژانتین داد، ویتال هینن درخواست ویدیوچک کرد. انگار همان صحنه ها بعد از چند دقیقه تکرار شد. این بار نیز بازیکنان و مربیان آرژانتین به نیمکت حریف اعتراض کردند و در حالی که نتیجه ۱۱ بر ۱۱ روی تابلو ثبت شده بود، همه منتظر بازبینی فیلم بودند.

در همین حین ولاسکو دائما رو به داوران و رو به دوربین های تلویزیونی با لحنی عصبانی نسبت به اتفاقات صورت گرفته و همچنین رفتار سرمربی حریف اعتراض می کرد.


این بار اما نظر داور به طور کامل برگشت و امتیاز و توپ را به لهستانی ها داد تا آنها ۱۲ بر ۱۰ پیش بیفتند. در واقع اگر این ۲ بازبینی وجود نداشت، لهستان یک امتیاز از آرژانتین عقب بود؛ اما این اتفاقات باعث شد ۲ امتیاز پیش بیفتد. ولاسکو هم رو به داوران و دوربین های تلویزیونی عدد ۳ را نشان می داد و به همین اشاره داشت که با این اتفاقات عجیب ۳ امتیاز از تیمش گرفته شده است. 


بازی ادامه پیدا کرد و لهستان امتیاز سیزدهم را هم گرفت تا ولاسکو و تیمش در آستانه شکست قرار بگیرند. مربی آرژانتینی روی نتیجه ۱۳ بر ۱۱ درخواست وقت استراحت کرد و سعی داشت به تیمش آرامش بدهد. با این حال وقتی بازیکنانش به زمین بازگشتند، بازهم یک امتیاز به لهستان رسید تا همه تصور کنند که لهستان این بازی را به سود خود به پایان برده است.


لهستان فقط یک امتیاز تا پیروزی فاصله داشت و آرژانتین نیز ۳ امتیاز عقب افتاده بود. با این حال امید در میان شاگردان ولاسکو زنده ماند و آنها به شکل اعجاب انگیزی ۳ امتیاز متوالی با دفاع، دریافت و اسپک های مناسب کسب کردند. هیچ کس فکرش را هم نمی کرد؛ اما تیم ولاسکو که عصبانی هم شده بود، با انگیزه فراوان به بازی برگشت و روی امتیاز چهاردهم نیز خطای بازیکن لهستان باعث به تساوی کشیده شدن بازی شد. 


ویتال هینن همچنان سعی می کرد خودش را خونسرد جلوه دهد. این مربی بلژیکی شاید فکرش را هم نمی کرد که بازی برگردد. در ادامه آرژانتینی ها یک حماسه برای کشورشان خلق کردند و با کسب ۲ امتیاز دیگر ۱۶ بر ۱۴ برنده این ست شدند تا بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ ببرند. 


باور کردنی نبود؛ مسابقه ای که با آن شکل ۱۴ بر ۱۱ به سود لهستان دنبال می شد، ۱۶ بر ۱۴ به سود آرژانتین به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی با پایان بازی شوکه شده بود و آرژانتینی ها نیز سر از پا نمی شناختند.


بازیکنان ‌آرژانتین همگی به وسط زمین آمدند و تا سر حد مرگ خوشحالی کردند. آنها نه تنها حریف بلکه داور و ویدیوچک را هم شکست داده بودند. 


در این میان حرکات و نوع شادی پیرمرد آرژانتینی همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. او دور زمین می دوید و به شکلی خوشحالی می کرد که گویا تیمش قهرمان جهان شده است. ولاسکو با دستش چند بار حرکاتی را انجام داد که کی روش در بازی با کره جنوبی در سئول پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ انجام داده بود. 


یک شب رویایی برای آرژانتین و یک شب کابوس وار برای ویتال هینن و تیمش رقم خورد که ممکن است در روزهای آینده نیز روی بازی های بعدی این ۲ تیم تاثیرگذار باشد. 

ولاسکو حتی بعد از پایان بازی و خوشحالی اش حاضر نشد با سرمربی بلژیکی لهستان دست بدهد و فقط وسط زمین به بازیکنان خودش تک به تک تبریک گفت.


بازیکنان آرژانتین در عکس تیمی خود بعد از این پیروزی به طعنه علامت ویدیوچک را نشان داد و به این شکل به حریف قدرتمند خود طعنه زدند.

منبع: ورزش3

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.