فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به خیانت‌های بنی صدر در زمان جنگ تحمیلی گفت: دوران دفاع مقدس سند مظلومیت ملت ماست.

نقش بی‌بدیل مردم در پیروزی انقلاب اسلامی/ دفاع مقدس سند مظلومیت ملت ماست

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار سرتیپ «علی فضلی»در نشست شنبه‌های انقلاب که امروز (شنبه ۳۱ شهریورماه) پیرامون اقتدار دفاعی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به مجاهدت‌های بی وقفه مردم برای شکست حکومت پهلوی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما برای سه پایه اصلی قرآن، عترت و مردم پیروز شد و تا امروز استوار مانده است که نقش اصلی در این پیروزی بزرگ را مردم ایفا کردند.

وی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: مهم‌ترین موضوعی که باعث شده انقلاب اسلامی ما با تمام توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان مقتدر استوار باشد، اطاعت بی‌چون و چرای مردم از ولایت فقیه است؛ چراکه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نیز مهم‌ترین عامل در پیروزی ما اطاعت‌پذیری رزمندگان از حضرت امام (ره) بود.

سردار فضلی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان را از ذخایر و منابع ملی کشور ما کوتاه کرد، گفت: دشمنی آمریکایی‌ها با ما مختص به امروز و دیروز نیست؛ بلکه آن‌ها تمام توجه خود را از بدو ظهور انقلاب به نابودی نظام ما معطوف کرده بودند و برای تحقق تمام اهدافشان از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.

وی انجام عملیات‌های تروریستی و ایجاد ناامنی در بسیاری از شهرهای کشورمان را از برنامه‌های دولتمردان آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها وقتی متوجه شدند که با اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در برخی از شهرهای ما قادر به سرکوب انقلاب اسلامی نیستند، جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

سردار فضلی با اشاره به کم بودن امکانات و تجهیزات نظامی در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس به دلیل اینکه از تجهیزات نظامی مناسب محروم بودیم، امکان دفاع از تمامیت ارضی برای رزمندگان فراهم نبود و شرایط به سختی پیش می‌رفت.

وی با اشاره به خیانت‌های بنی صدر در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشور گفت: بسیاری از فرماندهان پاسدار به اتفاق نیروهای مردمی و رزمندگان به جبهه آمدند و در جلسه‌ای که با بنی صدر داشتیم این موضوع را به او انتقال دادیم و درخواست تجهیزات کردیم، اما جوابی که از بنی صدر گرفتیم، چیزی جز تحقیر کردن ما نبود؛ چراکه او حضور نیروهای مردمی و نیروهای پاسدار را عاملی دست‌وپاگیر برای ارتش می‌دانست و، چون خودفروخته به بیگانگان بود، تلاش می‌کرد که جنگ به نفع دشمنان پیش برود.

سردار فضلی با اشاره به نقش مهم نیروهای مردمی در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: وقتی که پاوه توسط معاندین و عناصر ضد انقلاب تسخیر شد، حضرت امام (ره) به سپاه پاسداران دستور دادند که اگر ظرف مدت زمان ۲۴ ساعت پاوه را آزاد نکنید و مردم این شهر را نجات ندهید، به مردم می‌گویم که بیایند و تکلیف دشمن را روشن کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.