هیأتی جدید از مصر برای دیدار با سران حماس وارد نوار غزه شد و همزمان سخنگوی حماس به اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان درباره آمادگی برای ادامه مذاکرات سازش واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌المل قدس آنلاین، یک هیأت مصری امروز (شنبه) به منظرو دیدار با رهبران حماس وارد نوار غزه شد.

بر اساس گزارش شبکه‌ «المیادین»، از جمله اعضای این هیأت «احمد عبد الخالق» رئیس پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر و « مصطفی شحاته» کنسول جدید مصر در فلسطین هستند.

از سوی دیگر «حازم قاسم» سخنگوی حماس به اعلام آمادگی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری مذاکرات سازش حتی به صورت مخفیانه گفت معنی این اظهارات آن است که رهبران فلسطینی برای ادامه مسیر ناامیدکننده همکاری با رژیم اشغالگر آماده هستند .

قاسم ادامه داد مذاکرات محرمانه یعنی آنکه همواره موضوعی هست که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آن را از ملت و طیف‌های سیاسی مخفی کرده و آماده امتیازدهی در مسایل ملی است.

سخنگوی حماس در ادامه تأکید کرد بهترین راه‌حل برای مقابله با طرح‌های تسویه فلسطین و در مقدمه آن «معامله قرن»، بیطرفی تشکیلات خودگردان است؛ تهدیدات تشکیلات خودگردان مبنی بر وضع تحریم‌های جدید علیه نوار غزه همه مرزهای اخلاقی و اصولی را پشت سر گذاشته است.

عباس جمعه (۳۰ شهریور) در نشست خبری مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت که «ما آماده گفت‌وگوهای سری یا علنی با اسرائیل هستیم؛ البته با وساطت کمیته چهارجانبه بین‌المللی».

مذاکرات سازش از سال 2014 با نظارت آمریکا متوقف شده و تا کنون از سر گرفته نشده است.

در حالی که مذاکرات برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس طی ماه گذشته (مردادماه) شتاب بیشتری گرفته و قرار بود در ماه جاری از سر گرفته شود اما تا کنون خبری از ادامه مذاکرات نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.