صدها میلیارد ریال ارزاق عمومی و کالای احتکار شده در انبارهای زیرزمینی چند شهر خراسان رضوی، طی چند روز گذشته کشف و بسیاری از این اقلام در بین مردم استان توزیع شد.

کشف میلیاردها ریال ارزاق عمومی و کالای احتکار شده در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ما، اواخر هفته گذشته در گشت مشترک مأموران پلیس با اداره اماکن، ۱۰۰۰ تن برنج و حبوبات، از دو انبار در منطقه شهید رجایی مشهد کشف شد که این انبارها با حکم جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مرکز استان، پملب شد.

یک انبار کالاهای احتکار شده نیز در منطقه سیدی مشهد کشف شد. در این انبار رب گوجه‌فرنگی، قند، روغن سرخ کردنی، پودر لباسشویی و ۴٠ هزار نخ سیگار احتکار شده بود.

بنا بر این گزارش کالاهای کشف شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم و فروشگاه‌های منتخب‌ توزیع می‌شود که در همین راستا بخشی از کالاهای احتکار شده درغرفه‌هایی خاص، واقع در بلوار ٢٢ بهمن ‌و معراج مشهد در حال توزیع است.

به گفته مسئولان، توزیع ۲ هزار تن شکر احتکار شده در بازار، قیمت این ماده غذایی را ۱۰۰۰ تومان کاهش داده و توزیع ٣ هزارتن برنج هندی و پاکستانی کشف شده نیز باعث شده قیمت هر کیسه برنج بین ٧٠ تا ٨٠‌ هزار تومان تثبیت شود.

ادامه گزارش خبرنگار ما به نقل از جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی حاکی است: ۳۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده، در بازرسی از چهار انبار زیرزمینی در شهر تربت حیدریه کشف شد.

ماموران در این انبارها، انواع مواد غذایی شامل برنج، روغن، شکر، قند و مقدار زیادی کالاهای مصرفی دیگر شامل مواد شوینده و ظروف یک بار مصرف را کشف و در این زمینه چهار متهم را نیز دستگیر کردند.

از سوی دیگر به گفته رئیس پلیس سبزوار، چهارشنبه گذشته یک انبار احتکار مواد شوینده در یکی از محلات جنوبی این شهر شناسایی شد که در بازرسی مشترک مأموران پلیس و نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت، ۸۸۵ کارتن پودر شوینده به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به دست آمد.

فرمانده هنگ مرزی تایباد هم اعلام کرد: ۴۳ هزار و ۴۴۱ لیتر سوخت قاچاق، توسط نیروهای مرزبانی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی ۱۷ شهریور دوغارون کشف و ضبط شد.

خبر دیگری نیز از توقیف یک خودروی نیسان حامل ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در تربت حیدریه حکایت دارد.

به گفته فرمانده انتظامی تربت حیدریه، کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان، هنگام گشت در کمربندی شهر، به خودروی وانت نیسان مشکوک شده و آن را متوقف و بازرسی کردند. در نتیجه ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷۵ میلیون ریال که در قسمت کابین خودرو تعبیه شده بود، کشف شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.