رضا علیپور، سریعترین مرد عمودی جهان که پس از دوهفته قهرمانی در بازی‌های آسیایی، مدال طلای جهان را کسب کرد گفت: رقبایم فکر کردند خسته‌ام و نمی‌توانم قهرمان جهان شوم.

رضا علیپور: بزرگترین هدف من کسب مدال طلای المپیک است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا علیپور اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی جهان به‌میزبانی اتریش در سطح بسیار بالایی برگزارشد. در این دوره از رقابت‌ها ۲۵۰ ورزشکار شرکت داشتند.

وی افزود: درمسابقات اتریش رقبایی از آمریکا، فرانسه، چین و روسیه را شکست دادم. با عنایت پروردگار و دعای خیر مردم توانستم هجدهمین مدال جهانی‌ام را کسب کنم.

قهرمان سنگ‌نوردی جهان ادامه داد: در فاصله دوهفته از قهرمانی در بازی‌های آسیایی خودم را برای قهرمانی جهان آماده کردم. شرایط بسیار سخت بود. بدون این که استراحت داشته باشم تمریناتم را برای مسابقات اتریش از سر گرفتم. قبل از بازی‌های آسیایی نیز استراحتی نداشتم چرا که در جام جهانی شرکت کرده بودم. مصدومیتم به‌همراه تمرینات سخت مرا دلزده کرده بود که در مسابقات دیگر شرکت نکنم، اما تحمل کردم و خداراشکر از پس این کار نیز برآمدم.

علیپور یادآورشد: در شرایطی در جاکارتا و اتریش بر سکوی قهرمانی ایستادم که در بازی‌های آسیایی رقبایم فکر می‌کردند چون مصدومم و خسته مسابقات جام جهانی هستم، نمی‌توانم موفق باشم. در قهرمانی جهان نیز رقبایم همین فکر را داشتند که چون به‌تازگی از بازی‌های آسیایی آمده‌ام امکان ندارد رقیب جدی برایشان باشم. اما در هر دو مسابقه توانستم رقبایم را حذف کنم و بر سکوی قهرمانی بایستم.

وی تصریح کرد: در قهرمانی جهان با رکورد ۵.۶۰ توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم. می‌توانستم رکورد بهتری را به‌ثبت برسانم اما قهرمانی جهان است و قدرت ریسک پایین می‌آید. برایم مهم کسب مدال طلا بود که خداراشکر موفق به کسب آن شدم. ان‌شاءالله در مسابقات پیشِ‌رو رکوردم را ارتقا می‌بخشم.

قهرمان بازی‌های آسیایی عنوان کرد: برای موفقیت در سنگ‌نوردی باید هر روز تمرین کنید. من در شرایطی تمریناتم را هرروز دنبال می‌کنم که مربی بالای سرم نیست. ۸‌ــ‌۷ سال است که بدون مربی تمرین می‌کنم. به‌طورحتم اگر مربی حرفه‌ای در سطح جهانی داشته باشم رکوردهای بهتری نیز به‌ثبت می‌رسانم. می‌توانم به‌ مانند ورزشکاران دوومیدانی با مربی شخصی‌ام تمرین کنم و در اردوهای برون‌مرزی حضور داشته باشم. برایم سخت است هم ورزشکار باشم و هم برنامه تمرینی بنویسم و مربی نیز باشم.

علیپور گفت: بزرگترین هدف من کسب مدال طلای المپیک است. در واقع این مدال‌هایی که تاکنون کسب کردم مقدمه‌ای است برای رسیدن به سکوی قهرمانی المپیک. رسیدن به این هدف کار آسانی نیست، به همین دلیل است که می‌گویم باید مربی حرفه‌ای داشته باشم تا بتوانم مدال طلای المپیک را نیز برای کشورم به‌ارمغان بیاورم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.