آمریکا تهدید کرد که ارسال کنندگان محموله‌های دریایی به مقصد کره شمالی را تحریم می‌کند.

تهدید واشنگتن به تحریم محموله‌های دریایی به مقصد کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در هشداری علنی به روسیه اعلام کرد که واشنگتن در اعمال تحریم بر شرکت‌های کشتیرانی که تلاش کنند به کره شمالی سوخت برسانند، تعلل نمی‌کند.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه مدعی شد کره شمالی به استفاده از تاکتیک‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» نوئرت با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان ملل باید مانع انتقال سوخت‌های فسیلی از طریق محموله‌های دریایی به کره شمالی شوند، افزود: «آمریکا در اعمال تحریم بر اشخاص، نهادها یا شناورهایی که از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی حمایت کنند، تعلل نمی‌کند».

۱۵ کشور عضو سازمان ملل به اتفاق از سال ۲۰۰۶ تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش داده‌اند تا حلقه محاصره بر برنامه هسته‌ای و موشکی بالستیک این کشور را تنگ‌تر کنند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز دوشنبه هفته قبل مدعی شده بود که واشنگتن «مدارکی از اقدامات دائم و پر دامنه روسیه در نقض» تحریم‌های سازمان ملل در اختیار دارد و مسکو تلاش می‌کند به صورت غیرقانونی سوخت به پیونگ‌یانگ ارسال کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.