بلا تکلیفی در بهره ‌برداری از «پارکینگ ۳ طبقه پروژه مجد» از آن دست سوژه هایی است که واکاوی آن سابقه ای طولانی در رسانه ها دارد.

بلا تکلیفی ۵ ساله پارکینگ سه طبقه مجد با ۱۵۰۰ جای پارک

این پروژه که از سال ۹۲ عملیات احداث آن به پایان رسیده و به شهرداری واگذار شده است  در حالی سالها خاک می خورد که شهروندان به دلیل عدم بهره برداری از آن با مشکلات زیادی مواجه اند.

ترافیک سرسام آور منطقه به دلیل راه‌ اندازی مجتمع های تجاری و اداری بدون توجه به ضرورت راه اندازی پارکینگ گواه ادعایی است که تعداد زیادی از شهروندان نیز مدعی آن هستند.

هر شهروندی که در ساعات پیک تردد گذرش به این محدوده بیفتد متوجه خواهد شد که ساکنین اطراف این پروژه و یا کسبه ‌ای که جزو مالکان این پروژه هستند با چه مشقتی روبرو هستند.

حتما خواهند دید که پارکینگ های حاشیه خیابان و اطراف آن دیگر جای سوزن انداختن هم ندارد اما هیچ عزمی برای راه‌ اندازی پارکینگ این پروژه جزم نیست.

پارکینگی که آماده بهره برداری است و تنها راهکار کاهش ترافیک این خیابان در اوج ساعات رفت و آمد می باشد.

 پارکینگ بلا استفاده

یکی از شهروندان در گفتگو با گزارشگر ما می گوید: تحمل مصائب جای پارک زمانی که می دانی در سطوح پایینی بلوار پارکینگ آماده ای بلا استفاده مانده خیلی سخت ‌تر از شرایطی است که پارکینگی در کار نباشد.

وی با بیان اینکه هر روز صدها خودرو برای جای پارک در این محدوده مشکل جدی دارند می افزاید: این در حالی است که ظرفیت پارکینگ پروژه مجد حدود هزار و ۵۰۰ خودرو می باشد.

راننده دیگری که به دلیل نبود جای پارک اقدام به پارک دوبله کرده می گوید: به دلیل نبود جای پارک باید یا بارها خیابان‌های اطراف را دور بزنیم یا به مصائب پارک دوبل راضی شویم.

یکی از کسبه هم با اشاره به نارضایتی شهروندان از خلف وعده مسئولان در بهره برداری از پارکینگ این پروژه می‌گوید: تاکنون بارها زمان های مختلفی برای راه اندازی این پارکینگ اعلام شده اما هنوز از بهره برداری آن خبری نیست.

 استثنایی به نام پارکینگ

گزارشگر ما برای بررسی آخرین وضعیت این پارکینگ به سراغ شهرداری منطقه ۲ می رود.

مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ بعد از درخواست فرصت برای بررسی آخرین وضعیت در تماس با گزارشگر ما می گوید: اختیار ساختمان های اداری و تجاری پروژه مجد به شهرداری این منطقه واگذار شده اما پارکینگ این پروژه از شهرداری منطقه سلب اختیار شده است.

به گفته ناصری طبق رایزنی های انجام شده تکمیل این پروژه و رفع نواقص آن به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد سپرده شده است.

 و باز هم الیت

مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم  که به دلیل پاسکاری‌های انجام شده آماده رد این ادعا بود می‌گوید: این پارکینگ با اختیارات کامل به شرکت الیت واگذار شده است.

او با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تکمیل و رفع نواقص این پارکینگ را به عهده شرکت الیت گذاشته است می افزاید: برای پیگیری بیشتر می‌توانید با مسئولان الیت تماس بگیرید.

 انکار الیت

اما نکته قابل تامل در این پیگیری ها زیر بار نرفتن شرکت الیت بود.

مسئول روابط عمومی شرکت الیت نیز در گفت‌وگو با گزارشگر ما توپ را از میدان این شرکت بیرون می اندازد و می گوید: پارکینگ مجد به دلیل تکمیل نبودن و نیاز به رفع نواقص تحویل یک پیمانکار شده و شرکت الیت هیچ اختیاری ندارد.

 پارکینگ بدون متولی

و اما ادامه داستان اینکه آنچه مسلم است اینکه سازه پارکینگ پروژه مجد سال ۹۲ در قالب تعهدات سازنده این پروژه تکمیل و در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما بیش از ۵ سال است که به دلیل یکسری تعلل ها، پاسکاری ها و مسایل پشت پرده همچنان بلاتکلیف است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.