سران حکومت وحدت ملی افغانستان در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن همدردی با ملت و دولت ایران، حمله تروریستی در اهواز را محکوم کردند.

دولت افغانستان حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت این کشور با انتشار بیانیه‌هایی حمله تروریستی در شهر اهواز را محکوم کردند.

ریاست اجرایی افغانستان در بیانیه خود ضمن ابراز تاسف و همدردی از این حمله تروریستی نوشت: «تروریست‌ها با راه‌اندازی این جنایت بزرگ، بار دیگر دشمنی و عداوت‌شان را با ملت‌های منطقه آشکار ساختند. در این لحظات دشوار، خود را در غم و اندوه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران شریک می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: مردم افغانستان سال‌هاست مورد هدف گروه‌های تروریستی قرار دارند و بیش از هر ملت و کشور دیگری درد و مصیبت ناشی از این حوادث را درک می‌کند. این حمله، بار دیگر ضرورت همبستگی و همکاری در مبارزه با تروریسم را برجسته‌تر می‌سازد.

بیانیه افزود: «به نمایندگی از مردم و حکومت افغانستان، حمله تروریست‌ها را محکوم می‌کنیم و برای درگذشتگان رویداد غم‌انگیز اخیر بهشت‌برین، برای زخمی‌ها شفای عاجل و به خانواده‌های قربانیان و به ملت همسایه و برادر ایران صبر مسئلت می‌نماییم».

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی تصریح کرد: تروریسم پدیده منطقه‌ای و جهانی است و ضرورت همکاری مشترک همه کشورها در مبارزه بدون تفکیک علیه آن وجود دارد و چنین  همکاری تاثیرگذاری مبارزه با تروریسم را مضاعف خواهد ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تروریسم مرز نشناخته و دشمن همه بشریت است، شهروندان همه کشورها را در هرکجا هدف قرار می دهد و به همین دلیل وقت آن رسیده تا با اجماع همگانی علیه این پدیده مقابله صادقانه و جدی صورت گیرد».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.