گیلان- مدیر جهاد کشاورزی رودسر گفت: سرمای بهاره به باغات گردو و فندوق این شهر ستان آسیب زد.

خسارت سرمای بهاره تولید گردو را کاهش داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان ،احسان‌الله مشتاق مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه ۳۶۵ هکتار از اراضی باغی شهرستان رودسر زیر کشت گردو است، گفت: در حال حاضر برداشت گردو در این شهر ستان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه دارد، افزود: پس از برداشت نهایی میزان دقیق تولید این محصول اعلام می‌شود، اما با توجه به خسارتی که سرمای بهاره امسال به باغات زد،پیش بینی می‌شود شاهد کاهش تولید گردو در شهرستان باشیم.

مشتاق ادامه داد: درختان گردو در رودسر اغلب به صورت پراکنده هستند و به طور متوسط در هر هکتار از باغات  یک تن گردو به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اغلب گردو های رودسر در بازارهای این شهرستان و شهرستانهای مجاور به فروش می‌رسد، تصریح کرد: گردوی رودسر از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و مشتریان فراوانی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی رودسر افزایش باغات گردو و فندوق در این شهرستان را یکی از اولویت‌های کاری این اداره عنوان کرد و گفت: خوشبختانه جوانان این شهرستان تمایل زیادی به تولید گردو و فندوق دارند و تعداد آنها رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: سرمای بهاره علاوه بر اینکه به تولید گردوی این شهرستان آسیب زده است موجب خسارت به محصول باغات فندوق نیز شده است.

مشتاق گفت: البته فندوق هایی که به بازار رسیدند با قیمت خوبی در حال فروش هستند و میزان تولید فندوق در این شهرستان پس از برداشت نهایی این محصول اعلام خواهد شد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.