خوزستان_ مازیار جهانبخشی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز گفت: اگر شهردار انگیزه ای به ماندن و برنامه ای برای شهر ندارد شایسته این پست و مقام نیست.

شخص اول شهرداری اهواز انگیزه ماندن ندارد/ چهارشنبه تکلیف "کتانباف" مشخص می‌شود

 به گزارش قدس آنلاین؛  هر چند وقت یکبار خبر استعفای شهردار اهواز بر رسانه های خوزستان نقش می بندد،  از این اوضاع که عده ای را به صندلی اول شهر نزدیک می کند و شهردار را از آن پایین می آورد، فقط مسکوت ماندن و توقف شهر پشت درهای بسته شهرداری به شهروندان اهوازی می رسد، حضور نام های بزرگ و متعدد برای تصدی شهرداری در برابر مشخص شدن تکلیف شهر مهم نیست این شهر شهرداری می خواهد که دلش بخواهد کنار شهر بایستد و آستین بالا بزند برای کار کردن، اهواز مدتهاست در شهرداری و شورای شهر فقط درگیر مسئله بودن یا نبودن است و اگر این راه ادامه یابد سالهای از دست رفته بهای بیشتری برای جبران می خواهد.

مازیار جهانبخشی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کلانشهر اهواز  در رابطه با اوضاع کنونی شهرداری اهواز با خبرنگار قدس آنلاین گفتگو کرد.

جهانبخشی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان هیات رئیسه جدید که جز منتقدین عملکرد شهردار بوده و ۴۰ سوال از شهردار داشتید، آیا بر  سوالات و  انتقادات خود پایبند مانده  یا پاسخ مناسبی از شهردار گرفته اید گفت: "طبق ماده ۸۳ قانون شوراها به صراحت اعلام شده که سوالات باید به صورت روشن به شهردار داده شود و بعد از آن، ریاست شورا نیز از وی بخواهد در صحن علنی شورا پاسخ سوالات را بدهد؛ ما هم سوالات خود را اول مرداد به رئیس شورای وقت «فلسفی» تحویل و کار را قانونی انجام دادیم اما «کتانباف» به صحن شورا نیامد  و عنوان کرد تذکر باید به صورت کتبی باشد در صورتی که چنین چیزی در قانون وجود ندارد. "

جهانبخشی ادامه داد: "وقتی جابجایی هیئت رئیسه پیش آمد، معطل ماندیم تا بعد از انتخاب هیئت جدید، شهردار برای پاسخ گویی اقدام کند. با سنواتی رییس شورای فعلی  هماهنگ شد تا شهردار را به صحن بیاورد که کتانباف پاسخ داد: "نیازی به پاسخ گویی نیست چون قصد دارم استعفا دهم» بنابراین اگر شهردار انگیزه ای به ماندن و برنامه ای برای شهر ندارد، نیازی به طرح دوباره سوالات نیست. "

 چهارشنبه تکلیف شهردار مشخص می شود

جهانبخشی که خود را نخستین منتقد عملکرد شهردار می داند عنوان کرد: همه می‌دانند موضع من در این رابطه چیست، بارها این حرف را زده ام اگر شهردار برترین فرد کره زمین هم باشد اما عملکردش مناسب نباشد، شایسته این پست و جایگاه نیست، بارها درباره سرمایه‌گذاران و موضوعات عمرانی شهر با کتانباف صحبت کرده ام و حتی در خصوص لیست ورودی و خروجی های شهر، مترو و منابع درآمدی اخطار دادیم.

وی افزود:هرچند شهرداری در شرایطی تحویل گرفته شد که ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و همین بیرون آمدن از بحران را سخت می کرد اما جواب شهردار مبنی بر استعفا درست نیست و او با علم اینکه چنین مشکلاتی در شهر وجود دارد و می تواند آنها را رفع کند رای گرفته است.

جهانبخشی با تاکید بر این که برنامه‌هایی برای رفع مشکلات داشتیم، ضمن ابراز تاسف بیان کرد: شهردار در تمام جلسات همچنان اصرار بر استعفا داشت در صورتیکه نیاز نبود، اگر قرار است فعل رفتن را مدام تکرار کند و این کار را انجام ندهد با این شرایط قبول استعفا بهترین راه است تا شهر سر و سامان پیدا کند. بنابراین استعفای دو هفته پیش وی چهارشنبه این هفته در صحن شورا در دستور کار قرار می گیرد تا تصمیم درستی اتخاذ شود.

 دوگانگی اعضای شورا در رفتن و ماندن کتانباف

وی اضافه می کند: یک تعداد از اعضای شورا منتقد عملکرد و تعدادی هم بنا به شرایط شهر و وضعیت شهر، موافق ماندن وی هستند. باید دید سیاست شورا به چه سمت و سویی می‌رود و نتیجه چه خواهد شد، امیدواریم هر تصمیمی که گرفته شود به سود شهر باشد.  

این عضو شورای شهر اهواز درباره بزرگترین پروژه عمرانی اهواز که قرار است در آینده کلید بخورد و در خصوص اتمام سایر پروژه ها خاطر نشان می کند: به  عنوان رئیس کمیسیون عمران بارها گفته ام به غیر از  تعریف پروژه‌ها باید منابع مالی آنها نیز تهیه شود وگرنه همان سرنوشت و وضعیت سابق را داریم، از سویی برای پروژه های نیمه تمام و خوابیده نیز باید منابع مالی تزریق شود تا از این بن بست خارج شویم، هرچند ۴ فاز پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید بندر باید اجرا شود که تا امروز انجام نشده، توافق کرده ایم مشکلات پروژه مترو را نیز  که ۱۲ سال است به خاطر اختلاف نظرات بین شهرداری و شرکت پیمانکاری کیسون بر زمین مانده در جای دیگری حل کنیم و ادامه کار را با پرداخت مبالغی به این شرکت انجام دهیم تا شرکت نیز یک برنامه زمانبندی در اختیار شهرداری قرار دهد.

 جهانبخشی یکی از مواردی که همیشه به آن معترض بوده اند را رویکرد شهردار کتانباف در تامین منابع مالی پروژه‌ها دانسته و  ادامه می دهد: مترو، یکی از مهمترین پروژه های این شهر، زیر ۳۰ درصد پیشرفت داشته و لازم است پایان یابد، زیرگذر کیانشهر نیز قرار است گلنک زنی شود.

 زیر ۲۰درصد سهم عمران اهواز 

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز درباره تحقق بودجه پیش بینی شده برای شهرداری توضیح می دهد: سال گذشته از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۶۰۰ میلیارد آن تحقق پیدا کرد که ۴۰ درصد آن باید صرف پروژه های عمرانی می‌شد اما متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی در بحران کشور و منابع مالی شهرداری زیر ۲۰ درصد هم به آنها تعلق نگرفت، از طرفی تعریف ما از منابع مالی درست نیست و درآمدها همچنان از شیوه های سنتی انجام شده و منابع مالی جدید برای شهرداری تعریف نمی‌شود. از سویی در جذب سرمایه گذار ضعف داریم که می تواند یکی از مهمترین منابع درآمد اهواز باشد، به تازگی سرمایه‌گذارانی ترغیب شده اند که امیدواریم به این طریق تحولات درست اقتصادی و جذب منابع انسانی در رفع بیکاری کاری به خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.