در شرایطی که طبق قانون جدید، مدیران بازنشسته به اجبار باید کار خود را ترک کنند، هنوز دستگاه‌های اداری فهرست مدیران بازنشسته خود را اعلام نکرده‌اند. این در حالی است که استاندار و شهردار درصدر بازنشستگان استانی و شهری مشاهده می‌شود.

جزئیات چگونگی اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری مدیران بازنشسته

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در این خصوص به قدس می‌گوید: هنوز هیچ فهرستی از مدیران دستگاه‌های اداری در استان و مشهد به دست ما نرسیده است.

کوکب موسوی می‌افزاید: مشخصات این افراد باید توسط دستگاه‌ها در سامانه کارمند ایران ثبت شود تا سازمان استخدام کشوری مجوز به کارگیری آنان را صادرکند.

وی بیان می‌دارد: طبق ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری فقط مقامات گروه «الف، ب و ج» پس از بازنشستگی می‌توانند مجدد به کار گرفته شوند.

وی این گروه‌ها را شامل رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان عنوان و تأکید می‌کند که سایر مدیران باید ضمن تبعیت از قانون بازنشستگی جدید، کار خود را ترک کنند.

موسوی خاطرنشان می‌کند: البته ممکن است برخی از مدیران مانند ایثارگران یا اعضای هیئت علمی یا افراد مأمور به خدمت از قانون فوق مستثنا باشند چون تابع قوانین خاص خودشان هستند.

او ادامه می‌دهد: طبق ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری، کارکنانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و کمتر هستند با حداکثر ۳۰ سال سابقه کار می‌توانند بازنشسته شوند و چنانچه سن آنان به ۶۰ سال رسیده باشد، قطعاً باید از کار کناره بگیرند. همچنین دارندگان مدارک فوق لیسانس و بالاتر نیز تا ۳۵ سال می‌توانند به خدمت ادامه دهند و چنانچه سن آنان به ۶۵ سال برسد، حتماً شامل بازنشستگی می‌شوند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.