خراسان جنوبی-صبح امروز و در دومین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان بشرویه  و به صورت نمادین در مدرسه امام محمد باقر(ع) این شهرستان با حضور مسئولان نواخته شد.

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان بشرویه نواخته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،صبح امروز(یکشنبه) و در دومین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان بشرویه  و به صورت نمادین در مدرسه امام محمد باقر(ع) این شهرستان با حضور مسئولان نواخته شد.

"علی رضا رضوانیان " مدیر آموزش و پرورش بشرویه در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و همچنین ایام ماه محرم خاطر نشان کرد: شهدا و رزمندگان گرانقدر با جانفشانی در هشت سال جنگ تحمیلی امنیت و ارامش  امروز را به ما هدیه دادند.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه افزود:بهار تعلیم و تربیت  را با ایام محرم و دفاع مقدس آغاز میکنیم و عطر و بوی محرم و دفاع مقدس در فضای مدارس پیچیده است.

وی با تاکید بر تبیین فلسفه قیام عاشورای حسینی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا فلسفه قیام حسینی  برای دانش اموزان و نسل جدید تبیین شود.

رضوانیان افزود: امام حسین با پیروی از سیره جدش حضرت محمد(ص) پای در میدان مبارزه با ظلم نهاد و با هدف اصلاح امت جدش، برپایی نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا را رقم زد که در تاریخ جهان درخشیده است.

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با اشاره به اینکه جوانان باید نهضت کربلا را الگوی خود قرار دهند گفت: جوانان اگاه باید حداکثر استفاده از نهصت کربلا را ببرند  و چه بسا استقلال ، عظمت و سربلندی در گرو الگو گرفتن از زندگی و سیره اقا امام حسین است.

در ادامه این مراسم " مرتضوی "معاون مدیرکل  آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس  و یاداوری دلاوری ها ورشادت های رزمندگان  اسلام بیان کرد: اول مهر ماه فصل کسب  علم و معرفت است با هفته دفاع مقدس عجیبن شده که نشان گر اهمیت توجه به مسئله دفاع مقدس در حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود:  مهر ماه روز اشنایی دانش اموران با بهار علم و آغاز روییدن اندیشه و دانش است و تقارن اغاز مدرسه با عاشورای حسینی و دفاع مقدس تاکید کننده این است که علم همراه با اخلاق مثمر ثمر خواهد بود که بزرگ مردانی از همین مدارس به سوی  جبهه ها رفتند و درس آزادگی و شهامت را در دانشگاه دفاع مقدس معنا کردند.

گفتنی است در این مراسم  با نواختن زنگ ایثار و مقاومت ، دانش آموزان با عبور از دروازه قران ، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.