ایلام- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در طرح سامانه گرمسیری مشغول به کار خواهند شد.

ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ایلام در طرح سامانه گرمسیری

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در گفتگو با قدس آنلاین، با تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع) و شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز و با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید با دانش آموزان، دانشجویان و دست اندرکاران عرصه علم و دانش و با بیان اینکه در شرایط کنونی تعداد دانشجویان مراکز آموزشی کشور کاهش یافته است، اظهارداشت: رویکرد این مرکز آموزشی در کنار جذب دانشجو در رشته های جدیدی همچون پرستاری، پیراپزشکی، کارشناسی فرهنگی – هنری، میکروبیولوژی، کارشناسی گیاهان دارویی و معطر، مهندسی ژنتیک، مدیریت دولتی و ... تدریس رشته های مورد نیاز استان برای تأمین نیروی تحصیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این مرکز آموزش عالی ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف است، افزود: در همین راستا قرار است فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی با مساعدت استاندار، در طرح سامانه گرمسیری مشارکت داشته و بر روی زمین های مناطق جنوبی استان با شرایط بهینه مشغول به کار شوند.

محمد میرزایی حیدری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ عضو هیئت علمی و حدود ۵۰۰ استاد حق التدریسی در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، بیان داشت: ما قصد داریم که از ظرفیت فارغ التحصیلان برتر در مدارس سما استفاده کرده و شرایط تدریس در این مدارس برای دانشجویان برتر را فراهم کرده و به نوعی در این زمینه اشتغالزایی مناسبی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد شود.

وی به حدود ۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این تعداد با ثبت نام ورودی های جدید افزایش خواهد یافت و افزون بر این با فعالیت مدارس سما در سطح استان، فرزندان این استان می توانند با استفاده از این ظرفیت از مهدکودک تا دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد تحصیل کرده و ما نیز امیدواریم بتوانیم سهم کوچکی در تربیت نسل آینده کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.