وزارت دفاع چین خبر داد که در اعتراض به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش چین، سفر فرماندهان نظامی این کشور به آمریکا لغو و گفت‌وگوهای نظامی فعلا به تعویق می‌افتد.

چین دیدار سران نظامی این کشور با آمریکا را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، چین بعد از آنکه روز شنبه (دیروز) سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد، گفت‌وگوهای نظامی با واشنگتن را نیز به تعویق انداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چین در اعتراض به تصمیم آمریکا برای تحریم بخش توسعه تجهیزات ارتش چین، دیدار فرماندهان نظامی دو کشور را فعلا لغو کرده است. 

آمریکا گفته بود دلیل تحریم بخش توسعه تجهیزات ارتش چین، اقدام پکن برای خرید جنگنده‌های روسی و سامانه موشکی زمین به هوا از روسیه است.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای گفت که سفر «شن ژینلانگ» از فرماندهان نیروی دریایی را به آمریکا لغو کرده و گفت‌وگوهای مقام‌های نظامی پکن و واشنگتن را به تعویق می‌اندازد. در این بیانیه آمده است، چین حق دارد اقدامات متقابل بیشتری بدون توضیح درباره جزییاتش انجام دهد. 

روز گذشته نیز، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین  قویا خشم و مخالفت این کشور با تحریم‌های آمریکا و عدم فروش تجهیزات نظامی آمریکایی به چین را اعلام کرد.

همچنین در ادامه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، روز گذشته وزارت خارجه چین خبر داد که سفر معاون نخست وزیر این کشور به آمریکا برای گفت‌وگوهای اقتصادی لغو شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.