استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شرکت‌های نفتی و پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند گفت: ما آمادگی داریم تا در تمامی شوراها و کارگروه‌ها از بخش‌های خصوصی دعوت کنیم تا به رفع مشکلات کشور بپردازند.

اعلام آمادگی استانداری تهران برای حمایت از بخش خصوصی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنانمان در اهواز گفت: طی بازدیدهایی که از شهرستان‌های تهران به عمل آمد مشخص شد گلخانه‌های کشاورزی در خصوص گاز مشکلاتی دارند و قرار شده بود وزارت نفت یارانه سوخت این واحدها را پرداخت کند. 

وی افزود: اداره کل راهداری باید در خصوص برخی طرح‌های گازی همکاری کند و اجازه ندادن این ارگان برای عبور لوله‌های گاز راهی را پیش نمی‌برند. مهم این است که ما در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه نشویم که در این صورت مسئولیت امر با واحد مربوطه است. 

استاندار تهران درباره سوخت خودروهای کشور گفت: ما وظیفه داریم برای کاهش مصرف سوخت صرفه‌جویی کنیم ولی مشاهده می‌شود روزبه‌روز میزان مصرف آن در حال افزایش است. برخی افراد راحت‌ترین امورات و حتی خریدهای جزئی خود را با خودروهای شخصی انجام می‌دهند. آلودگی هوا، هزینه سوخت و بسیاری از موارد با صرفه‌جویی سوخت رفع خواهند شد. 

مقیمی ادامه داد: رئیس جمهور گفته‌اند باید در همه زمینه‌ها صرفه‌جویی انجام دهیم و مهم‌ترین آن در حوزه مصرف سوخت است. بنده در همین مکان ساختمان استانداری به بخش‌های مربوطه این اداره دستور صرفه‌جویی سوخت را صادر می‌کنم. شرکت نفت همان‌طور که کمبود بودجه‌ای ندارد باید در زمینه تبلیغات با صداوسیما قراردادهایی را به امضا برساند و فرهنگ‌سازی را در این زمینه آغاز کند. 

وی در ارتباط با واگذاری امورات به بخش خصوصی گفت: ما از این امر استقبال می‌کنیم و حضور شرکت‌کنندگان این جلسه و صحبت‌هایشان نشانگر همین امر است. ما سوالات را از بخش خصوصی راحت‌تر می‌پرسیم و مطالبه‌گری می‌کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: ۹۵ درصد از بخش کشاورزی کشور خصوصی است و تنها بخش‌هایی در خوزستان است که باید به بخش خصوصی بپیوندد. همچنین بخش ساختمانی نیز به صورت خصوصی درآمده است.

مقیمی بیان کرد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های نفتی و پتروشیمی به بخش خصوصی سپرده شده‌اند و باید کاری کرد که بقیه موارد نیز خصوصی شوند. بهتر است به جز در برخی موارد اضطراری امورات کشور به بخش خصوصی سپرده شود و همان‌طور که مدیران حاضر در جلسه از خصوصی‌سازی استقبال می‌کنند، ما نیز از بخش خصوصی و مطالبه‌گری‌ها استقبال خواهیم کرد. 

وی در ادامه اضافه کرد: در شورای گفت‌وگو بخش خصوصی حرف‌های خود را اعلام می‌کند هرچند که مدیران برخی دستگاه‌های دولتی خصوصی‌سازی به مذاقشان خوش نمی‌آید، ولی ما سعی می‌کنیم امورات کشور با توجه به وضعیت حال حاضر به درستی رفع شوند. 

استاندار تهران ادامه داد: نقد به دستگاه‌های دولتی را باید به صورت جزئی بیان کرد و نام هر دستگاهی که با بخش خصوصی ممانعت می‌کند، باید مستقیم ذکر شود. هر هفته‌ای که جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود، تولیدکنندگان در همین مکان حضور می‌یابند و به اموراتشان رسیدگی می‌شود.

مقیمی اظهار داشت: ما آمادگی داریم در تمامی شوراها و کارگروه‌ها از بخش‌های خصوصی دعوت کنیم تا به رفع مشکلات کشور بپردازند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.