مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به‌وجود ۸ شهید شناخته نشده ملی در این استان از دوران دفاع مقدس؛ گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های دینی، قرآنی و عاشورا است.

وجود ۸ شهید شناخته نشده ملی در خراسان رضوی/ فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های دینی، قرآنی و عاشورا است

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی‌اکبر نجاتی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و واقعه روز شنبه در اهواز که منجر به‌شهادت جمعی از هموطنان شد؛ گفت: امروز سی‌وهشتمین سالروز دفاع مقدس را در چهلمین سال انقلاب اسلامی گرامی می‌داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ضرورت پرداختن به‌دفاع مقدس، زنده نگهداشتن حماسه‌ها، ایثارها و ارائه فرهنگ و انتقال آن به‌نسل امروز و فردا است.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های دینی، قرآنی، عاشورا و محرم است و به‌همین دلیل بود که توانست موفق شود و کشور را از آن تجاوزی که صدام به‌نیابت از استکبار آغاز کرده بود، نجات دهد.

نجاتی با اشاره به‌اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان موضوعات و برنامه‌های تبلیغی و فرصتی برای ارائه گزارش کار و اعلام برنامه جدید در طول سال است؛ بیان کرد: هفته دفاع مقدس نباید در یک هفته خلاصه شود، بلکه باید در طول سال جاری و ساری باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه دانش‌آموزان شاید شهدای ملی خود را نشناسند؛ اظهار کرد: ما ۸ شهید ملی در این استان داریم که شناخته شده نیستند، چون در طول سال از مدارس تا دانشگاه معرفی نشوند، بنابراین این الگوها باید معرفی شوند.

وی یادآور شد: خراسان رضوی در دفاع مقدس ۲۵۰ هزار رزمنده، ۱۷ هزار شهید، ۵۰ هزار جانبار و ۵ هزار آزاده از دفاع مقدس دارد که یک گنیجینه قوی است و باید آنان را به‌جامعه معرفی کنیم.

نجاتی با بیان اینکه مشهد، یک شهر ملی، بین‌المللی و یک شهر خاص است؛ اضافه کرد: این ویژگی فرصتی برای معرفی شهیدان است  تا بتوانیم به‌تکلیف خود عمل کنیم، نمادهای موجود در شهر خیلی کمرنگ است، بنابراین باید نمادسازی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.