گیلان- نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار مطالبه‌گری نخبگان و اندیشه‌ورزان گیلانی در عرصه‌های مختلف شد و اظهار کرد: بی‌توجهی به گیلان توجیه علمی و عرفی ندارد.

بی‌توجهی مدیریت اجرایی کشور به نیروهای توانمند گیلانی توجیه علمی و عرفی ندارد

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه یکشنبه در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان گیلان اظهار داشت: از دیر باز کشور ایران و استان گیلان مهد دانش، تمدن و فرهنگ بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه در گذشته‌های دور استان گیلان مهد ورود فرهنگ‌های مختلف بوده است اما مردم این سرزمین در عرصه‌های دین همواره استقامت کردند تصریح کرد: مردم استان گیلان همواره ولایتمدار بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از هزار سال گذشته عالمان دینی چون سلار دیلمی در گیلان حضور داشتند و این استان مرکز دانش بود و همواره از این ویژگی برخوردار است افزود: متاسفانه به نیروهای توانمند گیلانی در عرصه‌های کلان مدیریتی کشور بی‌توجهی می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه توانمندی بسیاری از نیروهای گیلانی‌ در حد تصدی وزارت است تصریح کرد: استان گیلان به بهانه شرایط جغرافیایی جلگه‌ای از استقرار صنایع گسترده در داخل استان محروم است و بسیاری از صنایع در گیلان مستقر نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان  با اشاره به اینکه نخبگان و اندیشه‌ورزان گیلانی در عرصه‌های مختلف باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به گیلان و ظرفیت‌های گیلان توجیه علمی و عرفی ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام نگاه ارزشمندی به دانش و عالمان دارد و در اسلام توجه به دانش همواره تاکید بسیار شده است افزود: اما در شرایط کنونی توجه به دانش برای بسیاری از مردم مغفول مانده است و به این عرصه کم‌توجهی می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دانش با دو هدف علمی کردن جامعه و تمدن‌سازی علمی در جامعه ایرانی وارد شده است تصریح کرد: دانش در سایه اسلام می‌تواند ارزشمند شود و به موفقیت‌های گسترده‌ای دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دانشی که در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر باشد برای کشتار انسان‌های بی‌گناه استفاده می‌شود ابراز داشت: شهادت مردم در حادثه تروریستی اهواز توجیه عقلانی ندارد و منطق بشر این اقدام جنایتکارانه را نمی‌پذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه  دانشگاه‌های کشور باید درصدد تمدن‌سازی بوده و دانشجویان در تمام عرصه‌ها باید از کرامت انسانی برخوردار باشند گفت: در اختیار گرفتن دانش توسط قدرت‌های سلطه‌گر یک تهدید است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد علم در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر باشد و این بزرگ‌ترین هدف این کشور است تاکید کرد: دشمنان و سلطه‌گران از توانمندی‌های ایران اسلامی هراس دارند.

آیت‌الله فلاحتی با تبریک ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و با تاکید بر اینکه جوانان امانت مردم نزد مسئولان هستند بیان کرد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف رسالت خود را به‌خوبی انجام دهیم در آینده از ما به نیکی یاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی یک معضلات بزرگ در جامعه است و بسیاری از رشته‌های دانشگاهی تنها در فارغ‌التحصیلان توقع ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند دانش و اخلاق است.

وی با بیان اینکه اگر اخلاق در رأس دانش نباشد این دانش ویرانگر می‌شود بنابراین جامعه دینی باید دانش را با دین آمیخته کند گفت: آمیختن دین با دانش در دنیای امروز نیازمند تلاش جهادی است و اگر روحیه جهادی نداشته باشیم نمی‌توانیم دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه اگر دانشجو سیاست را نفهمد با مشکل مواجه می‌شود خاطرنشان کرد: دانشجو نباید سیاست‌زده و سیاست‌باز شود و در این زمینه اخلاق، فهم سیاسی را برای دانشجو به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه توجه دانشگاه‌ها به پارک‌های علم و فناوری امری اساسی و ارزشمند است و باید به‌طور ویژه  به بخش‌های دانش‌بنیان توجه ویژه شود اظهار داشت: دانشگاهیان می‌توانند موفقیت‌ها و دانش‌های جدید را برای جامعه به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه به مسئولان ارشد مدیریتی در استان گیلان توصیه شده تا در اکثر تصمیم‌گیری‌های کلان استانی به دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها توجه شود افزود: این افراد در عرصه‌های زیست‌محیطی، جنگل، دریا، ساحل، زمین، رودخانه‌ها و آب صاحب‌نظر هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه به استاندار گیلان توصیه می‌شود تا در جلسات با رؤسای دانشگاه‌های گیلان حضور داشته باشد گفت: بعضی از مسئولان استانی به‌ویژه استاندار که مجری برنامه‌های دولت است باید در جلسه با دانشگاهیان حضور پیدا کرده و مطالبات اندیشمندان گیلان را بشنوند.

وی با تاکید بر اینکه برخی مواقع به لحاظ سیاسی و فکری افرادی در اطراف بعضی از مسئولان هستند که توانمندی تصمیم‌گیری‌های درست را ندارند و نمی‌دانند برای مسائل چگونه تصمیم‌گیری کنند افزود: اگر فرهیختگان نظرات خود را در این راستا بیان کنند در کار و اندیشه مسئولان به‌طور حتم اثرگذار هستند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    0 0
    ولی برای دوستان دولت اعتدال توجیه دارد . شک نکنید .