۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 621223

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری مشهد در سال ۱۳۹۷ تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کرایه تاکسی گران شد

به گزارش قدس آنلاین، یکی از مصوبات سی‌وششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد بررسی نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری مشهد در سال ۱۳۹۷ بود که بر اساس آن کرایه تاکسی‌ها تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در این خصوص بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: همه ساله شهرداری بنا به درخواست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را به شورای شهر ارسال و شورای شهر با آن مواقفت می‌کنند. باید توجه داشت تاکسی‌رانی بخش خصوصی است و این افزایش قیمت به درخواست تاکسی‌رانان بوده و ‌از سوی آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که «شورای شهر به این لایحه با هدف منفعت مالی و منبع درآمدی نگاه نمی‌کند»، ادامه داد: در لایحه‌ گفته شده است که نرخ کرایه تاکسی‌ها تا حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش یابد و تاکسی‌ها می‌توانند هیچ افزایش قیمتی ندهند.

گندمی اضافه کرد: این افزایش قیمت در شهرهای دیگر با میانگین افزایش قیمت ۱۳ درصد انجام شده است.

همچنین مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: ما ابتدا مخالف افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری برای رقابت با تاکسی‌های اینترنتی بودیم، اما با توجه به درخواست برخی تاکسی‌رانان و افزایش نرخ ارز ما با افزایش قیمت موافقت کردیم.

بر این اساس «به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و وفق جدول پیوست نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون‌شهری حداکثر تا ۱۰ درصد نسبت به کرایه مصوب سال ۱۳۹۶ با رعایت تبصره‌های زیر اقدام کنند.

به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور رقابت سالم با خدمات مشابه تاکسی‌رانی، نسبت به اعمال تخفیف در کرایه مصوب اقدام کند. نرخ کرایه تمصوب شب از ساعت ۲۳ تا ۶ و ۱۰ درصد مازاد بر نرخ کرایه روز است. تعرفه کرایه تاکسی‌های راه‌آهن و پایانه مسافربری، مشابه کرایه شهری تعیین می‌شود.

به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین هزینه‌های زیرساخت خط پایانه مسافربری نسبت به افزایش مبلغ ورودی در این خط به میزان ۱۵۰ تومان مازاد بر نرخ جدول پیوست اقدام کند. مبالغ مازاد دریافتی توسط تاکسی‌رانی می‌بایست در اختیار سازمان پایانه‌های مسافربری قرار گرفته و در زمینه زیرساخت‌های مزبور هزینه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.