رئیس اداره امور عمومی و خدمات‌رسانی بیمارستان قائم گفت: برای به پایان رساندن فرایند بازسازی بیمارستان، نیازمند ۲۰ میلیارد تومان دیگر هستیم تا بازسازی ۱۰۰ درصدی بیمارستان انجام شود.

بازسازی ۱۰۰ درصدی بیمارستان قائم در انتظار بودجه ۲۰ میلیاردی

به گزارش قدس آنلاین، محمد شیری اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ اعتباراتی را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص داده است تا بازسازی و نوسازی بیمارستان انجام شود. تا امروز حدود ۵۵ درصد بیمارستان بازسازی شده و این بازسازی به اسکلت ساختمان رسیده است.

درواقع کل بنای ساختمان تا مرحله اسکلت تراشیده شده و بخش‌های گوناگون چون لوله‌کشی، بتن و ساختار اساسی آن، بازسازی اساسی شده است. هم‌اکنون نیز در حال بازسازی بیمارستان هستیم تا به مرحله نوسازی ۱۰۰ درصدی دست یابیم. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده فعالیت‌های ساختمانی بیمارستان تا سال ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد.

وی افزود: یکی از مشکلات بیمارستان، وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایش بود. بنابراین در فرایند بازسازی بیمارستان، موتورخانه‌ها تعویض شد. نکته مهم این است که در این فرایند، دیزل‌هایی در بیمارستان قرار گرفته که اگر دیزل شماره یک از کار بیفتد بدون اینکه واحدها احساس قطعی برق کنند در کمتر سه ثانیه دیزل شماره دو و در شرایط بحرانی دیزل شماره سه فعال خواهد شد. اگر برق بخش‌های بیمارستان قطع شود، بیماران بدحال بخش آی. سی. یو که ۴۶ نفر هستند همگی خواهند مرد.

شیری ادامه داد: اورژانس متمرکز بیمارستان تا پایان فصل پاییز سال جاری به پایان خواهد رسید و طبقه همکف و زیرزمین آن افتتاح خواهد شد. یکی از اقدامات مثبت انجام شده در راستای بازسازی بیمارستان، افزایش بیش از ۶۴ تخت به تخت‌های بیمارستان خوهد بود. از زمان بازسازی بیمارستان در سال ۱۳۹۵ تاکنون بیشتر از ۱۵۰ تخت به بیمارستان افزوده شده و هزینه مجموع بازسازی‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در رابطه با میزان بودجه مورد نیاز برای اتماما بازسازی بیمارستان قائم خاطرنشان کرد: برای به پایان رساندن فرایند بازسازی بیمارستان، نیازمند ۲۰ میلیارد تومان دیگر هستیم تا بازسازی ۱۰۰ درصدی بیمارستان انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.