سی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در سالن جلسات علنی تالار شهر مشهدبا تاکید بر افزایش همدلی واتحاد و انسجام ملی برگزار شد.

آماده سازی  ۳۰۰ مدرسه با اعتبار ۲ میلیارد تومان برای آغاز سال تحصیلی توسط شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای جلسه با ذکر مناسبت‌های هفته جاری؛ گفت: روز شنبه حادثه تروریستی در مراسم نیروهای نظامی در اهواز اتفاق افتاد که منجر به‌شهادت هموطنان شد، این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که قدرت‌های بزررگ در منطقه کشور را تهدید می‌کنند.

محمدرضا حیدری افزود: این حادثه از طرفی در گرامیداشت روزهای آغازین هفته دفاع مقدس اتفاق افتاد و این اتفاق ما را مجاب می‌کند تا در ضرورت اتحاد و انسجام ملی گام‌های عملی برداریم.

وی با اشاره به‌اینکه این عاملان این اتفاق مرتبط با قدرت‌های منطقه هستند؛ اظهار کرد: آنان به‌واسطه اینکه نتوانستند با فشارهای خود از همراهی و شکیبایی مردم بکاهند، انتقام می‌گیرند و استقامت و همراهی مردم با نظام آنها را به‌این سمت‌وسو سوق می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: آن‌هم در استانی که با وجود همه مسائل و مشکلات که بخشی از آن به‌جامانده از سال‌های دفاع مقدس است، با شکیبایی نارسایی‌ها را تحمل کرده‌اند.

حیدری یادآور شد: ما خجالت‌زده این مردم هستیم که در زمان دفاع مقدس مورد تاخت‌وتاز قرار گرفتند و بعد از آن هم اهتمام لازم برای توسعه آن استان اتفاق نیفتاد، امید است در روند توسعه آن استان مجلس و دولت گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به‌شهادت امام سجاد(ع) به‌عنوان یکی از پیام‌آوران واقعه عاشورا برای اعتلای عاشورا؛ بیان کرد: ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس بود، یاد و خاطره همه دلاورمردان این عرصه و شهیدانی که جانانه از کشور دفاع کردند را گرامی می‌داریم.

*جنگ به‌عنوان یک فرهنگ آثار و برکاتی هم داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به‌اینکه جنگ به‌عنوان یک فرهنگ و چیزی که می‌تواند سال‌ها برای جوانان و آینده نویدبخش باشد، آثار و برکاتی هم داشته؛ ادامه داد:در این زمینه کوتاهی جدی صورت گرفته که فداکاری‌ها نتوانسته در اختیار مردم قرار گیرد و باید تلاش وافری در این خصوص انجام گرفته شود.

حیدری با بیان اینکه دفاع مقدس در تاریخ ایران بی‌سابقه است؛ تأکید کرد: در هرجنگ بخشی از خاک کشور جدا شد، ولی اهتمام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، فرماندهان و مردم سبب شد که با سرافرازی جنگ را به‌پایان برسانیم.

*نقش آموزش و پررورش در محور توسعه، بی‌بدیل است

وی با اشاره به‌فرا رسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس؛ گفت: نقش آموزش و پررورش در محور توسعه، بی‌بدیل است و برای عدالت اجتماعی راهی جز عنایت آموزش پروررش نداریم، نظریه‌پردازان توسعه نیز بر این موضوع توجه دارند و مناسب‌ترین ابزار، عدالت آموزشی و رشد و ارتقای آن در مسیر موفقیت‌های آموزشی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه توجه مدیران کشور به‌موضوع آموزش و پرورش و معلمان، حلقه گمشده توسعه کشور است؛ اظهار داشت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، در حوزه آموزش و پرورش حمایت‌هایی صورت گرفته است.

حیدری تشریح کرد: همکاران ما طی چندروز گذشته در معاونت‌های خدمات شهری و فنی و عمران حدود ۳۰۰ مدرسه با اعتبار ۲ میلیارد تومان آماده کردند که در آغاز سال تحصیلی نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به‌فرا رسیدن سالروز شکست حصر آبادان در ۵ مهر ماه؛ توضیح داد: این روز آغاز حضور فعال رزمندگان در جبهه‌ها به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ۵ مهرماه با عنوان روز جهانی جهانگردی؛ تأکید کرد: هدف از این نامگذاری بالا بردن آگاهی مردم و مسؤولان نسبت به‌حوزه گردشگری است و امیدوارم با ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث فرهنگی شهر مشهد، به‌عنوان شهری که یکی از محورهای آن گردشگری و زیارت است، سهم خوبی در حوزه جهانگردی داشته باشیم.

پس از سخنان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، از سردار علی‌اکبر نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین خدیجه میرشکار، اولین بانوی ایرانی اسیر دفاع مقدس تجلیل شد.
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.