سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بر اساس تصمیم جلسه کارگروه سلامت زائران پیاده امام رضا(ع) امسال با افزایش ۵ پایگاه، تعداد پایگاه‌های سلامت به ۲۰ دپایگاه رسید.

درمان رایگان زائران پیاده امام رضا(ع) در ۲۰ پایگاه سلامت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی افزود: این پایگاه‌ها با تجهیزات کامل در اختیار زائران پیاده خواهد بود که ۱۵ پایگاه ثابت و ۵ پایگاه سیار هستند و بیش از ۵۰۰ نیروی داوطلب پزشک عمومی، متخصص، پرستار و پزشک داروساز و نسخه پیچ در سه روز آخر صفر در این پایگاه‌ها خدمت رسانی خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: خدمات پزشکی در این پایگاه‌ها شامل: بیماریابی، خدمات امدادی، فوریت‌های پزشکی، پانسمان‌های سطحی و تجویز داروهای otc؛ ویزیت بیماران و خدمات کامل پرستاری خواهد بود. وی گفت: پایگاه‌های سلامت زائر حدود ۱۵ پایگاه در مرکزیت محل‌های اسکان خواهد بود و هر پایگاه بین ۱۰ تا ۱۵ محل اسکان را به عنوان اقمار خود تحت پوشش خواهد داشت.

رضائی افزود: در تمام پایگاه‌های سلامت تجویز دارو توسط پزشکان مقیم و خدمات پرستاری ترجیحا با تفکیک جنسیتی توسط پرستاران واجد شرایط ارائه خواهد شد و ارجاع زائرین به مراکز درمانی تخصصی و بیمارستان‌ها با فرم ارجاع خواهد بود و در دو پایگاه ثابت در میدان شهدا و ورودی به حرم مطهر پزشکان متخصص برای روزهای پایانی صفر حضور خواهند داشت.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: این پایگاه‌ها به صورت مردمی و داوطلبانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری معاونت‌های درمان، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان استان، بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه پرستاری، هلال احمر، خادم‌یاران سلامت رضوی، اورژانس، سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری و پزشکان و پرستاران داوطلب از تمام استان‌های کشور اداره می‌شود.

وی گفت زائران باید به این نکات  توجه کنند: قبل از سفر از سلامت کامل خود متناسب با طول مسیر و شرایط آن اطمینان پیدا کنند؛ در طول سفر با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی سفر خود را به سلامت به پایان رسانند؛ اگر زائری داروی خاصی را استفاده می‌کند متناسب با تعداد روزهای سفر حتما همراه خود بیاورد. او افزود: همچنین در طول مسیر از مصرف خوراکی‌هایی که به سلامت آن اطمینان نیست جدا پرهیز نمایند؛ به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی توجه نموده و در صورت بروز هر مشکل پزشکی، به ستادهای درمانی مستقر در ایستگاه‌های صلواتی بین راه مراجعه نمایند؛ لباس، کفش و پوشش مناسب برای خود با توجه به فصل پاییز همراه داشته باشند؛ دفترچه بیمه و سوابق پزشکی همراه وی باشد.    

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.