رئیس جمهور روسیه امروز ضمن تماس تلفنی با همتای سوری خود تأکید کرد که مسکو به زودی سامانه موشکی اس-۳۰۰ در اختیار دمشق قرار خواهد داد.

 پوتین: به‌زودی سامانه موشکی اس-۳۰۰ را به دمشق تحویل خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با بشار اسد همتای سوری خود تماس تلفنی برقرار کرد.

رؤسای جمهور روسیه و سوریه در جریان این گفت‌وگو اخرین تحولات سیاسی سوریه و توافق ادلب و چگونگی اجرای آن را بررسی کردند.

اسد در جریان این تماس، حادثه سرنگونی هواپیمای (ایلوشین-۲۰) روسیه را که منجر به کشته شدن نظامیان روسی شد، تسلیت گفت.

پوتین نیز در این گفت‌وگو  رژیم صهیونیستی را مسئول سرنگونی این هواپیما عنوان کرد.

رئیس جمهور روسیه در پایان خاطر نشان کرد که روسیه سامانه‌های دفاعی نیروی هوایی سوریه را پیشرفته خواهد کرد و سامانه موشکی اس-۳۰۰ را در اختیار دمشق قرار خواهد داد.

دوشنبه شب گذشته بود که یک فروند هواپیمای شناسایی ایلوشین ۲۰ متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها گفتند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبارهای ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داد.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیروهای اسرائیل» رخ داده و چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفت و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شد.

در همین راستا، اسد شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور در پیامی به پوتین جان باختن شماری از نظامیان این کشور در حادثه انهدام هواپیمای ایلیوشین۲۰ در آسمان سوریه را تسلیت گفت.

اسد در این پیام ضمن اعلام همدردی با مردم روسیه و خانواده‌های ۱۵ نظامی کشته شده، تاکید کرد که «عیاشی» رژیم صهیونیستی مقصر و مسبب اصلی آسیب دیدن و سقوط هواپیمای روس برفراز آسمان لاذقیه بوده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره برای دستیابی به «اهداف شوم» خود و انجام تجاوزات در منطقه به «زشت‌ترین وسیله‌ها» متوسل می‌شود، تاکید کرد: «ما مطمئنیم که چنین اقدامات زجرآوری به تداوم مبارزه شما و ما با تروریسم، اثر نمی‌گذارد».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.