مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: انبار بسیار بزرگی از لوازم خانگی کشف شده که میزان موجودی این انبار 11 هزار و 476 قلم کالا اعم از یخچال فریزر، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بوده است.

انبار لوازم خانگی در صدر احتکارهای کشف شده

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا کریم اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۶۵ مورد کشفیات انبار احتکار در سطح استان را داشته‌ایم و تقریبا از ۱۵ مرداد طرح گشت مشترک به کمک بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف  و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این گشت‌ها روزانه به طور کامل انجام می‌گیرد و قاضی سیار شعبه در این گشت ها حضور دارد. انبارهای ثبت نشده در سامانه انبارها در اولویت بازرسی بوده، همچنین انبارهای ثبت شده که کالاها را احتکار کرده اند نیز بررسی و بازرسی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۶۵ انبار کشف شده که مبالغ سنگینی ارزشیابی وارزش گذاری شده، طبق قانون تعزیرات و قانون نظام صنفی پس از تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات  بین ۱۰تا ۷۰ درصد جریمه ارزش کالا شده و الزام به شبکه توزیع می‌شوند.

کریم درباره اقلام کالاهای کشف شده احتکاری خاطر نشان کرد: در این بخش توانسته ایم انواع و اقسام برنج مانند برنج پاکستانی  و حدود ۱۹۰۰ تن برنج هندی، مقادیری حبوبات، ۳۰۰۰ تن عدس، ۲۰۰۰ شل رب و ۴۰ هزار تن روغن خوراکی را در انبارها و ۶۰۰۰ بسته ماکارونی را در یک منزل کشف کنیم.

وی اضافه کرد: هچنین  درادامه گشت‌های  خود توانستیم  حدود ۳۰۰۰ تن شکر در یک گشت و حدود ۹۰۰۰ تن شکر را در گشت دیگر خود کشف  و ضبط  کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا انبار بسیار بزرگ لوازم خانگی را کشف کردیم که میزان موجودی این انبار ۱۱ هزار و ۴۷۶ عدد اعم از یخچال فریز، یخچال، کولر و ماشین لباس شویی بوده است.

 کریم تاکید کرد: علاوه بر این موارد در انباری دیگر حدود  ۴۲هزار و ۷۰ قطعه لوازم یدکی خودرو احتکار شده بود، همچنین ۱۵۰۰ حلقه لاستیک در یک منزل نیز کشف شد، ما در ادامه گشت‌های خود موفق به کشف انبارهای احتکار اقلامی مانند دستمال کاغذی، پوشک بچه،   دارو،   لوازم لوله و بهداشتی و MDF شده‌ایم.

وی افزودد: میزان جو کشف شده در انبار یکی از شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تن بوده و در ادامه کشفیات خود در مشهد موفق به ضبط ۹ هزار و ۵۶۹ بسته  کاغذ در انباری دیگر موفق به کشف ۵۰۰۰ بسته کاغذ   شده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.