مقامات ارشد دولت آمریکا می‌گویند واشنگتن طی هفته‌های آینده اتهامات و اقدامات جدید و گسترده‌ای علیه چین مطرح خواهد کرد.

جنگ تجاری آمریکا علیه چین تشدید می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وب‌سایت تحلیلی-خبری «آکسیوس» به نقل از منابع خود فاش کرد آمریکا قصد دارد طی هفته‌های آینده با طرح اتهاماتی، اقدامات شدیدتری علیه چین به کار گیرد.

مقاماتی در وزارت دفاع، بازرگانی، خزانه‌داری و شورای امنیت ملی آمریکا به «آکسیوس» اطلاع داده‌اند طی هفته‌های آینده آمریکا قرار است اقداماتی نمادین و عملی علیه چین انجام دهد.

به گفته یکی از مقامات آگاه، دولت آمریکا چین را به «فعالیتهای مخرب از جمله حمله سایبری، دخالت در انتخابات، توسعه جنگ‌افزارها» متهم و اعلام خواهد کرد برای این ادعاهای خود داده‌ها و شواهد کافی در اختیار دارد.

مقام دیگری نیز افزود دولت آمریکا همچنین نشان خواهد داد که چگونه چین به بخشهای خصوصی و عمومی آمریکا نفوذ کرده و راه‌های مقابله به آن را نیز اعلام می‌کند.

به نوشته «اسپوتنیک» گرچه هنوز نوع تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه اقتصاد چین اعلام نشده است، وب‌سایت تحلیلی «گلدمن ساچ» روز یکشنه در گزارشی نوشت: در پی تهدید دونالد ترامپ به افزایش تنش تجاری با چین، پیش‌بینی می‌کنیم سرانجام همه کالاهای وارداتی چین با تعرفه‌های آمریکا روبرو خواهند شد و میزان تعرفه‌ها نیز تا 60 درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.