البرز- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه مشارکت مسئولان بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز با اداره کل منابع طبیعی نباید کم شود، گفت:ما امانت‌دار اراضی ملی هستیم و بایستی شیوه حاکمیتی، نظارت خشک و بی‌نتیجه در دستگاه‌های دولتی کنار رود و مشارکت مردمی را جایگزین کرد.

مشارکت مردمی جایگزین روابط خشک اداری در حفظ اراضی ملی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا ابراهیمی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز صبح امروز دوشنبه در اولین نشست مشترک بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز استان البرز، اظهار کرد: به پنج موضوع گشت و سرکشی، اطلاع‌رسانی، اطفای حریق، اطلاع‌رسانی در خصوص اطفای حریق و همچنین آفات و امراض و بیماری‌های نباتی در جنگل و مرتع پرداخته شد.

وی مشارک مردمی در پیشبرد اهداف حوزه منابع طبیعی مهم دانست و گفت: بایستی  شیوه حاکمیتی مطلق و نظارت خشک و بی‌نتیجه در دستگاه‌های دولتی کنار رود و مشارکت مردمی را جایگزین کرد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه اعضای شورا ها و بخشداریها به عنوان کدخدای روستاها باید اطلاع رسانی کنند، گفت: دستیابی به راه‌های دسترسی نقاط صعب‌العبور در مواقعی ازجمله امدادرسانی برای اطفای حریق و یا حل تصرف اراضی ملی در ارتفاعات اطراف روستایی  تنها با کمک مسئولان شوراها روستایی و بخشداری  امکان‌پذیر است.

ابراهیمی با اعلام اینکه در حال حاضر فقط هفت سرجنگلبانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد، افزود: با تجهیز همان نقاط  می‌توانیم به‌موقع از آن‌ها در شرایط خاص استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود:  مشارکت مسئولان بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نباید کمتر شود چراکه ما امانت‌دار این اراضی ملی برای آیندگان هستیم.

ابراهیمی با اشاره به بیماری های نباتی در سطح جنگل و مراتع گفت: عواملی که به اراضی ملی بصورت  خاموش، بی‌صدا و در یک بازه زمانی طولانی آسیبی جدی به اراضی ملی می رسانند  بیماری‌های نباتی است.

ابراهیمی اضافه کرد: در بحث بیماری های نباتات و آفت ها بایستی جهت پیشگیری و آگاهی به مردم روستا ها و عموم اطلاع رسانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.