البرز- سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری شهرداری فردیس در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این کار به منظور جلوگیری از اطاله وقت مردم و مقابله با مفاسد اداری صورت می گیرد.

اتوماسیون اداری شهرداری راه اندازی می‌شود/هویت بخشی به فردیس اولویت فرهنگی مدیریت شهری

مجتبی قاسمی سخنگوی شورای شهر فردیس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با عملیاتی شدن سیستم اتوماسیون اداری در شهرداری فردیس همشهریان محترم می توانند در منزل به صورت راحت و سریع کارهای مربوط به شهرداری خود را انجام دهند.

وی به لزوم درست بنا نهادن پایه شورا و شهرداری در فردیس تاکید داشت و گفت: باتوجه به این که به عنوان نخستین شورا در فردیس فعالیت داریم این موضوع می توانست در بدو امر هم فرصت وهم آسیب تلقی شود چرا که اگر از ابتدای کار پایه های شورا و شهرداری درست و اصولی بنا شود به سود فردیس است و فرصتی برای مسئولین آینده در این شهر خواهد بود تا با دغدغه و موانع کمتری انجام وظیفه کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس تصریح کرد: لازم است تا برخی زیر ساخت ها در جهت مثبت تغییر کند از همین رو برنامه شهرداری را به صورت کارشناسی تنظیم کرده ایم وتلاش کرده ایم تا ساختار تشکیلاتی چابک و توانمندی پایه ریزی شود.

قاسمی از فعالیت ۴ سازمان در بدنه شهرداری فردیس خبرداد و گفت: در راستای ساختار سازی مدیریت شهری ایجاد سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر و سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی در فردیس در دستور کار قرار گرفته  ودر این سازمان ها ایجاد درآمد پایدار وعدم وابستگی و هزینه بر بودن در اولویت قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه شورای اسلامی شهر فردیس به دنبال شفافیت مالی در این شهر است گفت: معتقدیم که مسئله مالی باید به مانند اتاق شیشه ای در معرض دید مردم و رسانه ها باشد.

رئیس کمیسیون های برنامه و بودجه  وفرهنگی شورای اسلامی شهر فردیس ادامه داد: سال گذشته بیش از نیمی از بودجه سال ۹۶ و تمامی بودجه سال ۹۷ تنظیم شده که از این میزان ۶۴ درصد به طرح های عمرانی و ۳۶ درصد آن به هزینه های جاری اختصاص یافته است.

قاسمی تصریح کرد: عمده بودجه عمرانی صرف طرح های زیر بنایی، طرح های مطالعاتی، ترافیکی و خدماتی است این در حالی است که معتقدیم برای درست اجرا شدن تمامی این برنامه ها باید از شتابزدگی دوری کرد و بهتر است باتوجه به برنامه کیفی به صورت اصولی جهت توسعه شهر گام برداریم.

وی ۳ اصل را در مباحث مالی شورا و شهرداری فردیس مهم شمرد و گفت: انضباط مالی، قانون محوری و شفافیت مهم ترین اصولی است که باید به آن پایبند باشیم و حول محور این ۳ اصل در شهر فردیس خدمت کنیم.

اوج گیری طرح های عمرانی فردیس در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر فردیس ضمن خرسندی از اجرای طرح های عمرانی متعدد در این شهرگفت: به شهروندان این نوید را می دهیم که بخشی از این طرح ها در نیمه دوم سال جاری قابل مشاهده خواهد بود و در سال آینده به اوج خود می رسد.

قاسمی ادامه داد: خوشبختانه ثبات مدیریتی در شهر، اتحاد و همدلی میان مسئولین و نیز صبر و شکیبایی مردم باعث شد تا به دور از هیچگونه تنش و فشار روانی طرح ها را به پیش ببریم که این موضوع قابل تقدیر است این در حالی است که در برخی شهرهای همجوار در یک سال گذشته شاهد برخی التهابات و تنش هایی بودیم که تا حدی خدمات دهی مناسب به مردم را با چالش روبرو کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح موفق  جمع آوری دست فروشان از سطح معابر شهری فردیس گفت: این طرح نیز به مانند طرح ساماندهی و مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز با همکاری مسئولین مربوطه در حال انجام است و خوشبختانه خروجی مثبتی نیز داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس هویت بخشی به این شهر را مهم ترین هدف شورای شهر در حوزه فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: فردیس شهر پهلوانانی چون مرحوم بابک معصومی و علیرضا کریمی و دارای بیشترین شهید در استان البرز است.

قاسمی تصریح کرد: باید سازوکار و بستر مناسب به گونه ای فراهم شود تا فردیس صاحب هویت شود چرا که این شهر سرشار از ظرفیت و نیروی انسانی است که در صورت حمایت می توانند به شکوفایی برسند.

راه اندازی ۱۰ سرای محله در مناطق کم برخوردار

وی از راه اندازی ۱۰ سرای محله در فردیس خبرداد و گفت: سرای محلات در مناطق کم برخوردار راه اندازی می شود که به عنوان مرکز فعالیت های خدمات پزشکی، ورزشی، فرهنگی و اموری از این دست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس به تعامل با اداره آموزش و پرورش فردیس اشاره کرد و گفت: باتوجه به بازگشایی مدارس و استقبال از ماه مهر تعاملاتی میان شورای اسلامی شهر فردیس و اداره آموزش و پرورش برقرار شده که مقرر است با مشارکت هم به بهسازی مدارس و امور مربوط به دانش آموزان پرداخته شود.

قاسمی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان مهم ترین سرمایه های این شهر هستند و بدون شک هرچه در غنی سازی اوقات فراغت و نیز مباحث آموزشی آن ها تلاش کنیم به نوعی سرمایه گذاری کرده ایم که در سال های آینده نتیجه آن قابل مشاهده خواهد بود.

وی با بیان این که جامعه امروز سرشار از تضادهای ارزشی است گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از جوانان دچار تضاد ارزشی شده اند و این در حالی است که اگر با قهرمانان شهر خود آشنا شوند آن ها را به عنوان الگو و سرمشق زندگی خود قرار خواهند داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی شورای اسلامی شهر فردیس از چاپ کتاب زندگینامه شهدای این شهرستان خبرداد و گفت: چاپ این دست کتاب ها را وظیفه خود دانسته و از اهمیت مطالعه آن برای جوانان مطلع هستیم.

قاسمی تصریح کرد: همچنین در آینده نزدیک نام شهدای فردیس اعم از مدافعین حرم و شهدای اقتدار زینت بخش خیابان ها و معابر شهری شده و در معرض دید قرار خواهند گرفت.

وی به دیگر برنامه های فرهنگی که در یک سال گذشته در این فردیس برگزار شده اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی، راه اندازی پارک ترافیک جهت آشنایی کودکان با فرهنگ رانندگی و برگزاری مناسبات مختلف ملی و مذهبی در اماکن عمومی از جمله مهم ترین فعالیت های فرهنگی بود که در یک سال اخیر انجام شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس تصریح کرد: این شهر بر پایه انسان محوری اداره می شود و تکریم مقام شهروندان همواره جزو مهم ترین اصول مسئولین شهری بوده است لذا از اهمیت فعالیت های فرهنگی هرچه بیشتر در فردیس آگاهی داریم، از همین رو افتتاح فرهنگسرای شهروند را در برنامه داریم.

پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم

قاسمی تعامل با بخش خصوصی را امری مهم جهت شکوفایی شهر دانست و گفت: باتوجه به این که بیشتر به دنبال سرمایه گذاران بخش های خدماتی، تفریحی و ورزشی هستیم بدون شک تمامی علاقه مندان به سرمایه گذاری در این زمینه ها از تسهیلات ویژه شورا و شهرداری بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال کرده و از آن ها دعوت می کنیم تا با آسودگی خاطر به فعالیت تجاری در فردیس بپردازند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص وضعیت ترافیک در این شهر گفت: باتوجه به تراکم بالای جمعیت سامان بخشی به ترافیک یکی مهم ترین دغدغه شورای شهر و شهرداری است و خوشبختانه فعالیت های خوبی جهت حل این مسئله انجام شده و طرح هایی نیز در حال انجام است.

قاسمی ضمن اشاره به بسته تشویقی برای سازندگان پارکینگ گفت: باتوجه به حجم بالای ترافیک در فردیس کسانی که مایل به احداث پارکنیگ عمومی باشند مورد حمایت شورا قرار گرفته و از تسهیلات ویژه و تشویقی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین احداث کمربندی های مختلف را برای مهار ترافیک مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای کاهش و مهار حجم ترافیک می بایست مسیرهای کمربندی مختلفی احداث شود همانگونه که جاده کمربندی شهدای اقتدار مقدار قابل توجهی از ترافیک را کاهش داده باید به دنبال توسعه این دست پروژه ها باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به طرح بلند مدت برای اتصال فردیس به اتوبان همت گفت: یکی از طرح های بلندمدت و عظیم عمرانی خارج کردن فردیس از حالت بن بست و اتصال آن از طریق رودخانه و جاده قدیم کرج به اتوبان شهید همت است که این پروژه در حال مطالعه و بررسی قرار دارد.

قاسمی در پایان با قدردانی از هم افزایی و همراهی اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان وی برای ایجاد فضایی آرام و سازنده در مدیریت شهری فردیس گفت: شورای شهر وشهرداری فردیس یکسال پرکار و سخت را پشت سرگذاشت و همراهی مردم با این مجموعه نوپا ستودنی بود وامیدوارم در ادامه مسیر نیز با حمایت و پشتیبانی شهروندان بتوانیم ارائه گر خدمات مناسبی باشیم و سیر حرکتی شهر به سمت عمران، آبادانی و رونق بیشتر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.