عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقشاری که دوشادوش مردم در دفاع مقدس حضور داشت روحانیون بودند و نقش روحانیون شیعه و سنی را در مقابله با ضد انقلاب و تقویت جبهه های جنگ تحمیلی نمی توان نادیده گرفت.

نقش روحانیون شیعه و سنی را در دفاع مقدس نمی توان نادیده گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور دوشنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم و ۵۰ روحانی شهید شهرستانهای نیشابور و فیروزه در بقعه امامزاده محروق نیشابور افزود: نقش آفرینی روحانیت را در جبهه های جنگ تحمیلی در هفت محور اصلی می توان تبیین کرد که محور اول آن نقش آفرینی کلان روحانیون در انقلاب و دفاع مقدس بود که اختصاص به امام راحل و روحانیون بزرگ و تاثیرگذار نظام دارد.

وی اظهار داشت: محور دوم، نقش پشتیبانی روحانیون توسط ائمه جمعه برای تهییج و بسیج مردم در جبهه های جنگ تحمیلی بود و محور سوم نیز نقش مسئولیتی روحانیون در دفاع مقدس با حضور واحدهای عقیدتی، تبلیغی و نماینده امام راحل در کنار یگانهای رزمی بود.

وی گفت: محور چهارم، نقش فرماندهی روحانیون بود که از فرماندهی کل قوا تا فرماندهی محورها، دسته ها و گروهانها را توسط روحانیون در جبهه ها شامل می گردید و محور پنجم، نقش آفرینی روحانیت در بخش تبلیغی جبهه های جنگ تحمیلی بود.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: برخی مراجع تقلید، ائمه جماعات و خیل عظیم روحانیون در جبهه ها حضور یافته و به رفع شبهات شرعی و تعمیق بصیرت رزمندگان ‌می پرداختند به طوری که ۴۰ امام جمعه در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در یکی از مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی بیش از پنج هزار و ۱۰۰ روحانی حضور داشتند اظهار داشت: محور ششم، نقش تخصصی روحانیون در جنگ بود مانند روحانیون خلبان، نیروهای اطلاعات و عملیات، خدمه ناوگان جنگی و امثال آن که در جنگ نقش آفرین بودند.

وی گفت: محور هفتم، روحانیون رزمی تبلیغی بودند که دوشادوش رزمندگان در همه عملیاتها حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دشمن به رغم همه عملیات روانی و تخریبی ‌نتوانسته مردم را از روحانیت جدا کند به این دلیل بوده است که روحانیون شریک غم و شادی و همراه مردم بوده اند و رمز موفقیت در جنگ نیز همین حضور و همراهی روحانیت در کنار رزمندگان بود.

وی اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی به بیش از چهار هزار و سیصد شهید رسیده است و میانگین شهدای روحانیت پیش از این ۲ و نیم برابر اقشار دیگر بود که البته امروز بیشتر شده و این به معنای آن است که روحانیت سپر بلای مردم است.

وی گفت: امروز نیز رسالت روحانیت خطیرتر است زیرا امروز خطوط مرزهای دوست و دشمن آشکار نیست.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: امروز در جنگ جدید، جهت یابی و قطب نما باید روحانیت باشد و پرچمداری روحانیت ضروری است.

وی اظهار داشت: امروز در محیط مجازی که فاضلاب فرهنگ منحط غرب نسل جوان را تهدید می کند، نقش روحانیت بسیار مهم است و باید در تبیین نقش ولایت برای مردم تلاش کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.