رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به اینکه بستر مردمی حزب‌الله لبنان بیش از یک‌سوم ملت لبنان است، تأکید کرد که در صورت تجاوز اسرائیل، حزب‌الله حق دفاع از خود را دارد.

میشل عون: در صورت تجاوز اسرائیل، حزب‌الله حق دفاع از خود را دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  میشل عون رئیس جمهور لبنان در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو تأکید کرد که از زمان انتخاب خود به‌عنوان رئیس جمهور این کشور اولویت اصلی خود را تأمین سلامت شهروندان لبنانی و بازگرداندن هیبت به دولت لبنان تعیین کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که برای سازماندهی مجدد ارتش و برای عملیات نظامی ضد گروه‌های تروریستی در مناطق شرقی لبنان نیز برنامه‌ریزی کرده و امروز نتیجه این تلاش‌ها را در پاکسازی کشور از دست عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره دیده است.

عون در خصوص مناسبات خود با حزب‌الله لبنان و در پاسخ به سؤالی در رابطه با حق وتوی حزب‌الله نسبت به تمامی تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در کشور تأکید کرد: نخیر، این‌گونه نیست. در لبنان نظام توافقی روی کار است و اعلام نظر لزوماً به‌معنی استفاده از حق وتو نیست. دولت کنونی لبنان نیز مسئول پیشبرد امور این کشور است.

وی ادامه داد که فشارهای بین المللی ضد حزب‌الله لبنان موضوع تازه‌ای نیست. این فشارها در حال افزایش است و برخی جریان‌ها نیز بعد از شکست در تسویه حساب‌های نظامی، به‌دنبال تسویه حساب‌های سیاسی با این حزب هستند. عون ادامه داد که تمامی این اتفاقات به این علت است که حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۹۳ و سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ اسرائیل را شکست داده است.

رئیس جمهور لبنان با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی تلاش دارند در افکار عمومی خارجی‌ها حزب‌الله را به‌عنوان یک دشمن نشان دهند، تأکید کرد که بستر مردمی حزب‌الله لبنان شامل بیش از یک‌سوم مردم لبنان است.

میشل عون تأکید کرد که اگر لبنان در معرض تجاوز اسرائیل قرار نگیرد، حتی یک گلوله از سوی لبنان به‌سمت اراضی اشغالی شلیک نمی‌شود، اما اگر لبنان مورد تجاوز قرار گیرد، حزب‌الله حق دفاع از خود را دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که عوامل تروریستی به سرزمین‌های ما حمله کرده بودند و حزب‌الله از اراضی لبنان دفاع کرد. حزب‌الله هیچ نقش نظامی داخل لبنان ندارد، بلکه رویکرد حزب‌الله مرتبط با تحولات خاورمیانه و حل منازعه و درگیری در سوریه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.