رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لوایح الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و مبارزه پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود.

ارسال لوایح مرتبط با "پالرمو" و "مبارزه با پولشویی" به مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) خانه ملت گفت: شورای نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم باید درمورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و لایحه پولشویی نظرات خود را به کمیسیون در هنگام بررسی لوایح ارائه می کرد.

وی افزود: این بار نظرات را به شورای نگهبان ارائه کرد و کمیسیون اینها را مد نظر قرار نداد.

رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین این دولایحه (الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و مبارزه پولشویی) به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و در صحن این مجمع بررسی می شود.

وی عنوان کرد: ملاحظات را کمیسیون در نظر نگرفته است و می توانست در نظر نگیرد، چراکه باید درمورد  نظر شورای نگهبان نظر می داد.

رئیس مجلس یادآور شد: در جلسه مجمع بحث شد آقای رضایی گفت اگر قبول ندارید به مجمع برود و خود اعضای مجمع به این اظهار نظر ایراد داشتند بنابراین هم اکنون این دولایحه به شورا می رود و چون شورای نگهبان نظرات شورای نظارت را نپذیرفت به صحن مجمع می رود و در آنجا بررسی می کنند و می بینند اگر نظرات شورای نظارت درست است اعمال می کنند و اگر نبود نظر مجلس را اعلام می کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.