معاون وزیر بازرگانی چین گفت پیشبرد مذاکرات تجاری میان این کشور و آمریکا دشوار است زیرا واشنگتن شیوه ناسازگاری در پیش گرفته است.

چین: آمریکا شیوه ناسازگاری در پیش گرفته است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین، امروز سه‌شنبه اعلام کرد پیشبرد مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا دشوار است. واشنگتن زیر گلوی پکن چاقو گذاشته است. 

او در نشستی خبری اعلام کرد از سرگیری مذاکرات میان نمایندگان دو کشور تنها به خواسته آمریکا بستگی دارد. 

این مقام گفت چین نمی‌داند چرا آمریکا پس از دستیابی به توافق تجاری با چین در ماه مه نظر خود را تغییر داد.

این اظهارات یک روز پس از انتشار سند دولتی چین در خبرگزاری شین هوا مطرح شد. چین در این سند اعلام کرد آماده فیصله دادن به اختلافات تجاری خود با آمریکا است، اما از شیوه‌های ناسازگارانه آمریکا در این زمینه ابراز تاسف کرده است.

چین روز دوشنبه بار دیگر تعرفه گمرکی جدیدی بر واردات محصولات آمریکایی اعمال کرده است. این پاسخی به تصمیم دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار واردات چینی بود.

پکن تصمیم خود را همانند پاسخی اجباری برای یک جانبه‌گرایی آمریکا دانست. دولت چین اعلام کرد در صورتی که آمریکا تعرفه گمرکی خود را لغو کند این کشور نیز چنین خواهد کرد. چندین دور مذاکره در این زمینه در ماه‌های اخیر صورت گرفته که هیچ پیشرفت عمده‌ای نداشت. دور جدید مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا در واشنگتن نیز هفته گذشته از سوی پکن لغو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.