امام جمعه جابجایی محل برگزاری نماز جمعه را به دلیل کمبود فضا ضروری دانست.

ضرورت جابجایی محل برگزاری نماز جمعه کاشمر
به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی صبح امروز در جلسه ستاد نماز جمعه که در محل دفتر وی تشکیل شد، با محکوم کردن جنایت اخیر تروریست‌ها در اهواز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر نماز جمعه  موفق است مرهون زحمات تمامی اعضاء ستاد نماز جمعه است.
وی با اشاره به اینکه بحمدالله نماز جمعه هر هفته در آرامش خوبی برگزار می شود، برگزاری جلسات ستاد نماز جمعه به طور منظم ضروری دانست.
طباطبایی همچنین در خصوص راه اندازی میز خدمت که توسط برخی از اعضاء پیشنهاد شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند به همین خاطر نباید اجازه داد مسئولی مورد اهانت افراد غیر مسئولی قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه راه اندازی میز خدمت در محل نماز جمعه باید به خوبی مدیریت شود، اظهار کرد: باید زمان شروع و خاتمه میز خدمت مشخص باشد.
امام جمعه کاشمر با تاکید براینکه باید حرمت مسئولان حفظ شود، گفت: راه اندازی میز خدمت در محل نمازجمعه با رعایت حقوق مسئولان امکان پذیر خواهد بود.
وی در ادامه با پیشنهاد جابجایی مکان برگزاری نماز جمعه به بقعه متبرکه سید حمزه(ع) به دلیل کمبود فضا، افزود: با توجه به اینکه تنها در ماه مبارک رمضان محل برگزاری نماز جمعه به امامزاده سید حمزه انتقال پیدا می‌کند پیشنهاد می‌شود به دلیل مسائل ترافیکی و کمبود پارکینگ و فضا برای نماز گزاران محل نماز جمعه برای همیشه به این امامزاده منتقل شود.
طباطبایی مسجد جامع این شهر را جای مناسبی برای مصلای نماز جمعه ندانست و عنوان کرد: مصلای نماز جمعه باید مکانی مطلوب و بسیار وسیع باشد.
وی با تاکید براینکه قبل از جابجایی مکان نماز جمعه باید نظرسنجی های لازم صورت گیرد، افزود: فضا در امامزاده سید حمزه(ع) بسیار مطلوب تر است.
امام جمعه کاشمر در ادامه در پاسخ به یکی از حاضران در جلسه که گفته بود برخی نشریات محلی صحبت‌های امام جمعه را به مسائل جناحی ربط می‌دهند، گفت: تاکنون در کاشمر هیچ کدام از نشریات نماز جمعه را متهم به جناحی کردن نکرده اند و من ندیده‌ام.
وی با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به همه مردم است و کاری به جناح های چپ و راست ندارد، بیان کرد: نهاد نماز جمعه و خطبه ها مردمی است.
بیان خدمات دولت و نظام یکی از کارکردهای نماز جمعه
در ادامه مسئول ستاد نماز جمعه کاشمر با بیان اینکه هر هفته شاهد حضور گسترده آحاد مردم در نماز جمعه هستیم، به تقدیر از مسئولانی که با ستاد نماز جمعه همکاری دارند پرداخت و گفت: نماز جمعه نهاد مقدس عبادی سیاسی است که تامین امنیت آن در بیرون با نیروی انتظامی و در داخل مکان با سپاه است.
قدیر شکوهی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بر ایجاد نظم و حمل و نقل عمومی نظارت بیشتری داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه برقراری امنیت داخل با سپاه است اما نیروهای بسیجی به طور مرتب در محل حضور ندارند و باید حضور فعال و منسجم تری در محل داشته باشند.
وی یکی از کارکردهای نماز جمعه را بیان خدمات دولت و نظام برای مردم دانست و اظهار کرد: در این راستا بسیاری از شهرستان‌ها در محل مصلای نماز جمعه اقدام به راه اندازی میز خدمت کرده‌اند.
مسئول ستاد نماز جمعه کاشمر با اعلام اینکه هر هفته یکی از ادارات در محل حضور دارند و در پایان نماز پاسخگوی سوالات نمازگزاران هستند، عنوان کرد: می‌توان از هفته قبل اعلام کرد که هفته آینده کدام مسئول در محل نماز جمعه حضور خواهد داشت تا نمازگزاران سوالات مورد نظر خود خود را بتوانند به خوبی مطرح کنند.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس از مدیر آموزش و پرورش خواست جدول زمانبندی حضور مدارس در نماز عبادی سیاسی جمعه را اعلام کنند.
ضرورت افزایش شعور حسینی
در ادامه رئیس دادگستری کاشمر با بیان اینکه در ایجاد شور حسینی در ماه محرم نمره 100 گرفته ایم، افزود: در سیاه پوش کردن خیابان‌ها، تکایا و برپایی مجالس عزاداری و اطعام در راستای شور حسینی بسیار خوب عمل شد اما در افزایش شعور و معرفت حسینی هنوز بسیار بیشتر باید تلاش شود.
حجت الاسلام علی میدانی با اشاره به اینکه در افزایش شعور حسینی باید بسیار کار شود، شعور و معرفت حسینی را یکی از نیازهای جامعه امروز دانست و گفت: نسل جوان باید به درستی با اهداف امام حسین(ع) آگاه شوند.
وی با اعلام اینکه نماز جمعه یکی از مکان‌هایی است که به خوبی می‌تواند در ایجاد و ارتقاء شعور حسینی در جامعه و نسل جوان همگام با شور حسینی قدم بردارد، ادامه داد: اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم.
رئیس دادگستری کاشمر با بیان اینکه در نماز جمعه باید مردم را نسبت به مسائل روز جامعه آگاه کرد، افزود: اگر آگاه سازی به خوبی صورت گیرد مردم به خوبی نظام و دولت را در رفع مشکلات کمک خواهند کرد.
کاشمر در امنیت
در ادامه جانشین فرمانده سپاه کاشمر با بیان اینکه بحمدالله مردم ایران به این موضوع واقف هستند که اتحاد و همدلی بسیاری از مشکلات کشور را رفع کرده است، افزود: همه آحاد جامعه اسلامی از حوادث اخیر تروریستی دلگیر هستند.
مسعود رحیمی‌مقدم  با اشاره به اینکه هرکجا غفلت کرده ایم محکم چوب آن را خورده ایم، گفت: متاسفانه افرادی هستند که چون جان خود را در خطر می‌بینند دست به هر ترفندی می‌زنند تا اتفاقی بیفتد.
وی با اعلام اینکه باید به وحدت، ایثار، استقامت و صبر جامعه اسلامی که نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است مباهات و افتخار کرد، افزود: بحمدالله در شهرستان کاشمر امنیت خوبی برقرار است.
جانشین فرمانده سپاه کاشمر با بیان اینکه اتفاقات در این شهر بسیار کم است، اظهار کرد: تمامی تحرکات به خوبی رصد می‌شود و با متخلفین و برهم زنندگان نظم عمومی برخوردهای قاطعی صورت می‌گیرد.
وی در ادامه در خصوص میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه بیان کرد: متاسفانه در شهرستان برخی برای گرفتن یک گزارش، مشکل و موضوع هوار می‌کشند که به نفع انقلاب، اتحاد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیست و برخی سوء استفاده می‌کنند.
رحیمی‌مقدم با اشاره به اینکه باید خدمات شایسته به درستی از سوی مسئولان مطرح و از سویی نواقص را هم برعهده بگیرند، عنوان کرد: جایگاه نماز جمعه بسیار مقدس است و نباید به کسی اهانت شود.
وی همچنین با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس 80 برنامه در شهرستان پیش بینی شده است، بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.