صبح امروز آیین رونمایی از مجموعه یادمان عشق و بازی رایانه ای تکاور با برخی از مسئولان رسانه ای و شخصیت های سیاسی در در سالن اجتماعات خبرگزار فارس برگزار شد.

رضایی: ابوظبی و عربستان در حوادث منطقه‌ای معرکه بیار هستند/ معین: دشمنان فضای مقابله با ایران را به فضای مجازی کشانده‌اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح امروز سه شنبه ۳ مهر، مراسم رونمایی از مجموعه «یادمان عشق» اولین مجموعه واقعیت مجازی یادمان‌های دفاع مقدس و بازی ویدئویی «تکاور» برگزار شد. در این مراسم جمعی از مسئولان رسانه ای و شخصیت های سیاسی از جمله محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه، سردار نادر ادیب، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ، حمیدرضا زندی مدیرکل فضای مجازی معاونت امور استان‌ها و مسلم معین مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین حضور پیدا کردند.

تشکیل شبکه سایبری انقلاب اسلامی با محوریت بسیج

در ابتدای این مراسم، مسلم معین مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام گفت: امروز اهمیت و جایگاه فضای مجازی و تاثیر آن در ارتباطات و روابط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. قدرت تاثیرگذاری این فضای جدید تا حدی است که دشمنان فضای مقابله با جمهوری اسلامی و ملت ایران به فضای مجازی کشانده اند. در چنین شرایطی ضرورت مقابله و دفاع نرم از جبهه انقلاب اسلامی اهمیتی دو چندان یافته است. 

معین در ادامه افزود: مجموعه قرارگاه فضای مجازی بسیج با تمرکز بر هم‌افزایی در کنار رسانه‌های رسمی در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شبکه سایبری انقلاب اسلامی با محوریت بسیج تشکیل شده است.

مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از اولویت های مهم این سازمان ایجاد ظرفیت های تخصصی در تمامی ابعاد و لایه های فضای مجازی بوده است که بر همین مبنا مدل مبنایی از فضای مجازی بصورت داخلی طراحی شده که ۱۳ لایه تخصصی را شامل می شود و در هر کدام از لایه ها با رویکرد آینده پژوهانه طراحی شده و با شناخت رویکردهای مخلتف در حال نیازسنجی و هدف گذاری است.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن یادمان عشق که امروز رونمایی می‌شود، در واقع یک اقدام با نگاه آینده پژوهانه است که در آن از تکتولوژی محتوای ۳۶۰ درجه استفاده شده و مخاطب با استفاده از عینک های سه بعدی می تواند از این محتوای شبیه سازی شده استفاده کند، گفت: همچنین پروژه های تحقیقاتی دیگری در مجموعه فضای مجازی بسیج در حوزه فناوری های نوآورانه در حال تکمیل هستند که بعنوان یک دستاورد در حوزه  اقتصاد مقاومتی بزودی از آن ها رونمایی می گردد.

در ادامه آیین رونمایی از بازی تکاپو و مجموعه یادمان عشق، سرلشکر محسن رضایی عضو تشخیص مصلحت نظام با حضور در این مراسم، ضمن ابراز تسلیت درباره حادثه تروریستی اهواز گفت: من از اهواز می آیم.  آنجا وقتی وارد بیمارستان‌ها شدم، از همه اقوام خوزستانی شهید و مجروح شده بودند. ترور کور که گفته می‌شود همین است یعنی ماسکی روی اهداف اصلی می‌زنند تا نیت باطنی‌شان مشخص نشود.

رضایی اظهار داشت: دشمنان در هر مرحله‌ای هم با یک ابزار متفاوت وارد می‌شوند. در دهه اول انقلاب در سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان ندای خودمختاری و تجزیه‌طلبی سر می‌دادند. سال ۶۰ منافقان شروع کردند و در همین تهران، روزانه ۴۰ یا ۵۰ نفر از ما شهید و همین حدود هم از آن‌ها کشته می‌شدند و ۱۰۰ نفر هم مجروح می‌شدند.

دشمنان درصدد ضربه زدن از طریق فضای مجازی و فشار اقتصادی هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران جنگ و جنایات رژیم بعثی، افزود:  باز در همین دوران با چند هزار تانک و نفربر وارد ۵ استان کشورمان شدند. بعد از جنگ تا مدتی خاموش بودند اما ۵ سال است که حادثه‌آفرینی‌های جدیدی در حوزه اقتصاد و امنیت به راه انداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان بر موضوع جنگ اقتصادی تمرکز کرده و فشار اقتصادی به مردم را در دستور کار خود دارند، بیان کرد: آن‌ها امروز دست روی فشارهای اقتصادی گذاشته‌اند و مردم را هدف گرفته‌اند. آن‌ها حتی به چینی‌ها و هندی‌ها هم گفتند که تا پایان امسال کار ایران تمام است و دیگر با آن‌ها قرارداد نفتی نبندید.

رضایی همچنین با اشاره به نقش ابوظبی و عربستان در این توطئه ها، تصریح کرد:  معرکه‌بیارهای منطقه‌ای مانند ابوظبی و عربستان و برخی از کشورهای به میدان آمده‌اند تا نقش‌آفرینی کنند. ما در گذشته هم این دو کشور را در کنار صدام و منافقان دیده‌ایم. مسئولان ما در برهه‌ای باب دوستی با امارات و عربستان را باز کردند و در برجام هم همین اتفاق افتاد. دشمنان قصد ضربه زدن به ما از طریق فشار مجازی و اقتصادی را دارند.

فرمانده سپاه پاسداران ضمن انتقاد از عدم حضور فعال  مردم، خبرنگاران و دانشگاه‌های کشور در این جنگ اقتصادی، گفت: تعجب می‌کنم که ۵ سال از شروع جنگ اقتصادی گذشته اما مردم، خبرنگاران و دانشگاه‌های ما در صحنه حاضر نیستند. اگر مردم وارد نشوند و دولت بخواهد با سیستم حکومتی و وزارتخانه‌ای کار را پیش ببرد، روز به روز بر تعداد بی‌کارها افزوده می‌شود.

رضایی در پایان با خطاب قرار دادن نهاد بسیج، درخواست کرد که بسیج کار را مردمی پیش ببرد.

در پایان سخنرانی محسن رضایی، ضمن تجلیل از همسر شهید صدرزاده از مجموعه «یادمان عشق» و بازی «تکاور» رونمایی شد.

دو محصول یادمان عشق و بازی رایانه ای تکاور، به همت قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین تولید شده است که بازی تکاور به یاد شهدای مدافع حرم و در واقع سناریوی حضور یک رزمنده برای مبارزه با تروریسم است که در دل نیروهای داعش حضور دارد. یادمان عشق نیز سفر مجازی به سرزمین های جنوبی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.