ئیس هیئت موسس انجمن حرفه‌ای هتل‌داران گفت: مشهد ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید این خلاء پیش آمده را با استفاده از فرصت‌ها و مدیریت صحیح از بین برد؛ برای رفع این مشکل باید مشهد را به عنوان منطقه‌ی آزاد گردشگری زیارت معرفی کنیم که برای این کار جلسه‌ای با نمایندگان مجلس ترتیب داده شد و توانستیم نظر آنها را جلب کنیم؛ طرح نوشته شد و اقدامات اولیه آغاز شد.

مشهد باید منطقه‌ی آزاد گردشگری زیارت شود
 به گزارش قدس آنلاین، امیر سزاوار صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته جهان‌گردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: این طرح باعث انقلاب گردش مالی در مشهد می‌شود  و یکی از دست‌آوردهای آن می‌تواند ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به استان باشد و مشهد را به پایگاهی برای نشست‌ها تبدیل کند و بحث ورود و خروج مهمانان خارجی را به استان افزایش بدهد.  
وی افزود: اتحادیه‌هایی که در خصوص گردشگری فعالیت دارند باید مطابق قانون برنامه‌ی پنج ساله‌ی ششم، اختیارات و امور کاری‌شان در تمام صنایع گردشگری مثل هتل‌ها، هتل ‌آپارتمان‌ها و آژانس‌ها را به انجمن‌های گردشگری واگذار کنند.
رئیس هیئت موسس انجمن حرفه‌ای هتل‌داران تشریح کرد: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است و مطابق آن، برنامه‌ی تشکیل تشکل‌ها ایجاد شد و اتحادیه‌ی هتل‌داران استان هم با توجه به تصویب این قانون اقدام به ایجاد هیئت موسس کرد، که اعضای این هیئت شامل جمعی از همکاران می‌شود.
امیر سزاوار عنوان کرد: هیئت موسس اساس‌نامه و امور اولیه‌ی ایجاد تشکل را به وجود آورد و تقریبا کارهای اداری آن به اتمام رسیده است و منتظر تایید نهایی سازمان میراث فرهنگی برای شرایط احراز کاندیداها هستیم و در دو ماه آینده این انجمن شکل خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون، زمانی‌که انجمن کار خود را آغاز کند به طبع اختیاراتی که اتحادیه داشته از طریق انجمن به انجام خواهد رسید؛ اتحادیه‌ در قانون پنج ساله که دو سال از آن گذشته، یک قانون دائم نیست؛ اگر در طول این پنج سال قانون دائمی شود اتحادیه‌ها باید جمع شود و در صورت راه‌اندازی انجمن فعالیت‌های اتحادیه متوقف شده و جامعه‌ی هتل‌داران خراسان رضوی جایگزین آن خواهد شد و همان امور و مسائل را پیگیری خواهد کرد.  
رئیس هیئت موسس انجمن حرفه‌ای هتل‌داران بیان کرد: اتحادیه‌ها زیر نظر وزارت صنعت ‌و معدن و تجارت و اتاق اصناف هستند؛ درحالی‌که فعالیت‌های آن مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است؛ که تشکیل انجمن هتل‌داران باعث رفع دوگانگی در این موضوع می‌شود.
امیر سزاوار یادآور شد: تشکل‌ها با توجه به اینکه در آیین‌نامه‌ و دستوالعمل‌هایی که برای ایجاد آن‌ها ابلاغ شده، به بخش‌های خصوصی اختیارات بیشتری داده شده است و برخلاف انتظار برخی افراد اتحادیه‌ها بیشتر شکل خصوصی دارند.  
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها زیر نظر اتاق اصناف هستند، از یک دستورالعمل خاص پیروی می‌کنند و برای تشکل‌ها این قضیه با اختیارات بیشتری در بخش خصوصی همراه است. درماه آینده تشکل هتل‌دارها را ایجاد خواهیم کرد مگر این‌که موارد خاصی از سمت دولت به وجود آید.
رئیس هیئت موسس انجمن حرفه‌ای هتل‌داران گفت: در یک سال‌ونیم گذشته علی‌رغم آمادگی کامل مدیران انجمن هتل‌داران، تغییرات مدیریتی سازمان را در تهران داشته‌ایم، که با وجود تمام همکاری که سازمان اداره‌ کل میراث فرهنگی استان خراسان با ما داشته است، چندین بار این طرح متوقف و سپس دستور ادامه‌ی آن صادر شده است.
 امیر سزاوار اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود در دو سال گذشته شرایط افزایش قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را نداشته‌ایم؛ هزینه‌ها بالا رفته و در مشهد وضعیت رقابت بین اعضای صنف زیاد شده است و امکان کم کردن خدمات وجود ندارد، هتلی که امکانات کم‌تری ارائه کند در این رقابت شکست خورده و حذف می‌شود؛ به طبع قیمت تمام شده بالا است، سود هتل‌ها کاهش یافته و چاره‌ای جز ادامه‌ی مسیر نداریم و باید به طریقی این بحران را بگذرانیم و تنها راه، افزایش درصد اقامت است؛ برای مثال در یک هتل پنج ستاره تا 50 درصد هزینه‌ی دریافت شده، صرف اقامت در هتل می‌شود و در 50 درصد باقی مانده هتل به سود می‌رسد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.