درحالی که شرکت آدیداس با توهین به فوتبال ایران حاضر به ادامه همکاری با تیم ملی نشد و فدراسیون هم برند جایگزین را انتخاب کرده بود، اما در اقدامی عجیب تیم ملی بازهم به این شرکت برگشت!

اصرار عجیب برخی مسئولان فدراسیون برای پوشیدن البسه آدیداس

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، انتخاب برند البسه تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی هنوز یکی از پرونده های باز و جنجالی فدراسیون است که مشخص نیست چه کسانی از این قرارداد نفع می بردند و نفع می برند که با وجود همه کارشکنی هایی که این شرکت کرد، همچنان برخی اصرار به ماندنش دارند!

درحالی که خیلی از برندهای معتبر حاضر بودند به تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی البسه رایگان بدهند و بابت پوشیدن این برند پول هم به فدراسیون پرداخت کنند، اما مسئولان فدراسیون در اصراری عجیب و با بهانه هایی عجیب تر از آدیداس لباس خریدند!

مسئولان فدراسیون تاکید کردند هر چند البسه را از این شرکت خریداری کرده اند اما با فروش پیراهن های تیم ملی حدود دو میلیارد تومان درآمدزایی خواهند کرد که تاکنون حتی یک ریال هم از این بابت به فوتبال ایران نرسیده است.

با این حال بعد از تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفت، شرکت آدیداس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد دیگر حاضر نیست به ایران لباس بفروشد! این شرکت در بیانیه خود به فوتبال ایران توهین کرد و درحالی که نفع مالی هم می برد اعلام کرد دیگر حاضر نیست البسه اش را به ایران بدهد.

بعد از این ماجرا فدراسیون فوتبال در خبری که روی خروجی سایت خود قرار داد اعلام کرد با برند آلشپورت که قبل از این هم سابقه فعالیت در تیم ملی را داشت به توافق نهایی رسیده است. اعلام رسمی فدراسیون فوتبال درحالی صورت گرفت که کارلوس کی روش در ایران نبود با این حال در یکی از جلسات تمرین تیم ملی البسه این برند تن بازیکنان رفت.

با بازگشت کی روش اما شرایط فرق کرد و تیم ملی دوباره آدیداس پوشید! این اتفاق در حالی رخ داد که این شرکت تاکید کرده است دیگر با فوتبال ایران همکاری نخواهد کرد اما مشخص نیست چه کسانی از این قرارداد نفع می برند که بازهم اصرار دارند آدیداس بر تن تیم ملی برود!

به نظر می رسد اصرار برخی مسئولان فدراسیون برای پوشیدن البسه آدیداس توسط تیم ملی با قراردادهایی که بسته می شود بی ارتباط نیست. به همین خاطر قصد دارند برندی که البسه رایگان به تیم ملی می دهد و حاضر است مبلغی را به هم صورت نقدی به فدراسیون بدهند را حذف کنند تا این فدراسیون برای خرید البسه درجه چندم شرکت آدیداس پول هم پرداخت کند!

پرسش این است که چه کسانی در مجموعه فدراسیون و تیم ملی از قرارداد با شرکت آدیداس سود می برند که اجازه نمی دهند یک برند البسه را رایگان بدهد و حتما فدراسیون باید برود پول بدهد و پیراهن بخرد! 

لازم به یادآوری است که این مشکل قبل از جام جهانی برزیل برای برند آلشپورت وجود داشت اما پس از برگزاری یک نشست مشهور در دبی و مبلغی که رد و بدل شد این مشکل حل شد و همه بازیکنان و سرمربی تیم ملی در جام جهانی آلشپورت پوشیدند و همه چیز عالی شد!

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.