مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی گفت: به منظور حفظ حرمت روضه منوره، قفسه‌های نگهداری کفش‌ در ورودی‌های مضجع منور رضوی ایجاد شد.

احداث ۵ هزار قفسه کفش به صورت «خود خدمت» در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، توکلی مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حفظ قداست و حرمت روضه منوره و در راستای افزایش رفاه حال زائران طرح ایجاد قفسه‌های نگهداری کفش‌ زائران در فضاهای نزدیک به روضه منوره در نظر گرفته شد تا زائران بتوانند کفش‌های خود را در این قفسه‌ها قرار داده و با خیال آسوده به زیارت بپردازند.
وی افزود: این طرح در مرحله نخست از ماه گذشته به صورت آزمایشی آغاز شد و بنا داریم آن را گام به گام در تمامی رواق‌های مبارکه و طبقات تحتانی و همکف حرم مطهر اجرایی کنیم.
توکلی ضمن بیان اینکه این طرح علاوه بر حفظ حرمت حرم مطهر موجب حفظ بهداشت و نظافت اماکن متبرکه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار قفسه احداث شده که این تعداد تا سقف ۳۰ هزار قفسه قابل افزایش است.
وی افزود: در حال حاضر این قفسه‌ها در ورودی‌های صحن آزادی، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالزهد و دارالولایه به سمت روضه منوره علاوه بر کفشداری‌های موجود ایجاد شده است.
مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بخشی از این طرح توسط زائران به صورت «خود خدمت» و بخشی دیگر توسط کفشداران انجام می‌شود، اضافه کرد: از زائران گرامی تقاضا داریم به منظور حفظ حرمت فضای مقدس حرم مطهر همکاری لازم را با خدام بارگاه منور رضوی داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ در حال حاضر ۲۸ کفشداری در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی، مسجد گوهرشاد، بست شیخ بهایی و رواق‌های دارالهدایه و دارالرحمه حرم مطهر رضوی به زائران محترم خدمات ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است توسط خدام حرم امام مهربانیها از اول مهر ماه از بردن کفشها به داخل اماکن متبرکه جلوگیری می شود.

منبع:استان نیوز
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.