محسنی بندپی گفت: واریز نقدی و اعطای بسته های حمایتی بر اساس بُعد نفر یا خانوار است و میزانش هنوز مورد تأیید نهایی دولت قرار نگرفته با این حال حداقل‌بگیران و مددجویان نهادهای حمایتی در اولویت قرار دارند.

واریز نقدی و اعطای بسته‌های حمایتی بر اساس بُعد نفر یا خانوار/حداقل‌بگیران و مددجویان نهادهای حمایتی در اولویت هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه در مورد نحوه شناسایی افراد واجد شرایط برای دریافت «کالابرگ» طی روزهای آینده گفت: آنچه مسلم بوده این است آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند مشخص هستند.

وی ادامه داد: حداقل‌حقوق‌بگیرها مشخص هستند، بازنشستگان تأمین اجتماعی که میانگین دریافتی‌شان یک و نیم میلیون بوده مشخص است، در بازنشستگان کشوری که با میانگین 2 میلیون و صدهزارتومان حقوق می گیرند نیز مشخص است. تقریباً جامعه‌ای که باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند یا اقشار خاص باشند با این غربالگری که در حال انجام است، شناسایی می‌شوند و بعد هم مشخص می‌شود که باید چه خدمات و حمایت‌های اجتماعی برای این گروه‌ها در نظر گرفته شود.

سرپرست وزارت رفاه در پاسخ به این سوال که میزان بسته های حمایتی برای همه اقشار ضعیف یکسان است یا خیر، گفت: واریز این کمک‌ها بر اساس بُعد نفر یا خانوار است و میزانش هنوز مورد تأیید نهایی دولت قرار نگرفته که به هر یک از این افرادی که مشمول دریافت این حمایت اجتماعی هستند چقدر کمک شود.

محسنی در پاسخ به اینکه آیا شناسایی این افراد توسط بانک اطلاعات ایرانیان انجام می شود و چه تعدادی تخمین زده می‌شود؟گفت:گروه‌هایی شامل این برنامه می شوند که بر اساس روشی که تاکنون جلو رفته ایم و خط و مرزی که ما در نظر می‌گیریم جزء اقشار کم درآمدند. اکنون آن مرز شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

وی در مورد وضعیت این افراد و اینکه آیا جایگاهشان در زیر خط فقر قرار دارد افزود: به طور صددرصد منظور خط فقر نیست ولی آن خطی که مورد حمایت و تصمیم دولت باید قرار بگیرد مشخص شده و از آن خط به پایین مورد حمایت خاص قرار می گیرند.

سرپرست وزارت رفاه در مورد اینکه «کالاکارتی» که در نظرگرفته شده شامل 26 قلم «خوراکی» است یا اقلام دیگری را شامل می‌شود؟ گفت:اکثراً خوراکی است.

محسنی در مورد آخرین وضعیت «آزمون وسع» در وزارت رفاه برای شناسایی افراد بی‌بضاعت تصریح کرد: آزمون وسع برای پشت نوبتی‌های جدید انجام می شود.در حال حاضر حدود 760 هزار نفر بر اساس بودجه سال 97 باید تحت پوشش قرا ر بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شماره حساب افراد برای واریز کمک‌ها و یارانه‌ها ارزیابی می‌شود یا خیر؟گفت: فعلا چنین تصمیمی گرفته نشده است. 

سرپرست وزارت رفاه گفت: می خواهیم حداقل مستمری برای  همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند و درآمدشان از این مستمری بگیران کمتر بوده است را برخوردار کنیم چراکه فشاری که بر حقوق بگیران ثابت، کارگران، کارمندان، مستمری بگیران تامین اجتماعی، مستمری بگیران بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد وارد می شود  را نمی توان نادیده گرفت. 

وی افزود: بررسیهای اقتصادی هم نشان می دهد که قدرت خرید آنان کاهش یافته است به همین دلیل دولت دو راهکار را دنبال می کند و آن دادن 27 قلم کالای اساسی از طریق کالاکارت است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.