بالابان مکشوفه از قاچاقچیان پرندگان شکاری پس از بازدید نماینده و دادستان از آخرین کشفیات محیط بانان درگز رهاسازی شد.

بالابان مکشوفه از قاچاقچیان پرندگان  شکاری رهاسازی شد

به گزارش قدس انلاین  ، حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت:  در پی کشف یک بهله بالابان نماینده مردم شریف شهرستان درگز ، دادستان و بازپرس دادسرای درگز جهت بازدید و عرض خدا قوت به مامورین محیط زیست در محل این اداره حاضر و ضمن بازدید دقایقی با ایشان گفتگو نمودند .

حسین اصلاحی گفت:  با تائید سلامت بالابان مکشوفه و گشودن چشمهای آن و دستور بازپرس پرونده طی مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در زیستگاه طبیعی گونه رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت : بالابان مکشوفه با دستان امام جمعه شهرستان  رهاسازی و با پرواز باشکوه خود دوباره به آسمان آبی بازگشت . ایشان طی سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد موثر پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت حفظ محیط زیست بلحاظ شرعی و قانونی وظیفه تک تک افراد جامعه است و حیات وحش جزو انفال محسوب میشوند و به نوعی اتلاف و حذف آن حق الناس است و از مسئولین قضایی خواست متخاطیان این موضوع به اشد مجازات برسند  .

اصلاحی در پایان ضمن تشکر از همراهی مسئولین شهرستان با مجموعه ی حفاظت محیط زیست درگز گفت : پرندگان شکاری در تنظیم اکوسیستم نقش بسزایی دارند و خانواده ی شاهینیان نیز جزو باارزشترین پرندگان شکاری محسوب میشوند لذا از همه ی همشهریان عزیز تقاضا دارد در راستای حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از قاچاق این مواهب الهی با این اداره همکاری نموده و در صورت داشتن هرگونه گزارش آنرا سریعا گزارش نمایند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.