روز ششم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با قهرمانی دو جودوکار از ژاپن و کره جنوبی به پایان رسید.

 جودوکاران آسیایی طلا گرفتند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در ادامه این رقابتها که در باکوی آذربایجان جریان دارد، سه شنبه سوم شهریورماه جودوکاران وزن ۱۰۰- کیلوگرم مردان و ۷۸- کیلوگرم زنان پیگیری شد که هر دو مدال به جودوکارانی از آسیا رسید. 

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم «وارلام لیپارتیانی» جودوکار گرجستانی با رنکینگ یک دنیا، برای دومین سال متوالی در مبارزه پایانی مغلوب شد و به مدال طلا نرسید. وی که فینال المپیک ۲۰۱۶ را به یک ژاپنی در «ماساهوبکر» ژاپنی واگذار کرده بود و سال گذشته هم در فینال رقابتهای قهرمانی جهان در بوداپست به یک ژاپنی دیگر به نام «آرون ولوف» باخته بود، در این دوره با قدرت به فینال رسید و این بار بعد از ۸ دقیقه مبارزه برابر «گوهام چو» کره ای، بازهم باخت و نقره گرفت. 

این کره ای که در فینال بازیهای آسیایی برابر «کنتارو» ژاپنی باخته بود، به مدال طلا جهان دست یافت. «لیپارتیانی» نقره گرفته و مدال برنز هم به «نیاز الیاسوف» از روسیه و «اوگان باتار» مغولستانی تعلق گرفت.

نکته مهم در مورد این وزن اینکه «آرون ولوف» از ژاپن با طلای دوره قبل، «دنیسوف» روس با دو نقره و سه برنز جهان، «المر گاسیموف» آذری با برنز دوره قبل راهی به سکوی قهرمانی پیدا نکردند. 

در بخش زنان و در وزن ۷۸- کیلوگرم«هامادا» از ژاپن طلا گرفت. «استونهایس» از هلند نقره گرفت و برنز هم به «الکساندرا بابی نتسوا» از روسیه و «ویررکک» از هلند تعلق گرفت. در این وزن «مایرا آگور» از برزیل، «ناتالی پاول» از انگلستان و «آنتومرچی» از کوبا که دوره قبل به نشان های طلا و برنز دست پیدا کردند توفیقی در کسب مدال نداشتند. 

این مسابقات امروز چهارشنبه با برگزاری مبارزات وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در بخش انفرادی به پایان می رسد و فردا پنجشنبه مبارزات بخش تیمی انجام می شود. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.