نشست کتاب خوان 'روایت مقاومت' با نام و خاطره شهید 'عباس غفرانی' تنها شهید کتابدار خراسان رضوی روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

نشست کتاب خوان 'روایت مقاومت' در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در این نشست گفت: شهدا برای حفظ انقلاب و میهن با ایثار جان خود چراغ راه آیندگان شدند.

سردار اکبر نجاتی افزود: عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) الگوی بی نظیر و الهام بخش در ایام دفاع مقدس بود و نمونه ای از حادثه کربلا در روزهای دفاع مقدس نیز تکرار شد.

وی اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شادت باید به نسل جوان منتقل شود و سیره و سبک زندگی شهیدان توسط دانش آموزان مطالعه گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس ما یک جنگ تدافعی بود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: جنگ تدافعی بر خلاف جنگ تهاجمی ارزشهای ویژه ای به همراه دارد که هر کدام از در این نشست چهار کتاب با موضوع دفاع مقدس معرفی شد.

شهید عباس غفرانی تنها شهید کتابدار خراسان رضوی در سال ‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در تنها کتابخانه شهر فیض‌ آباد مشغول فعالیت بود که پس از اعزام به جبهه‌ در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه کامیاران کردستان به شهادت رسید. شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسوه ای از این ارزشها هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.