کتاب «نظریه حکومت در اسلام» تازه ترین اثر آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی است که توسط انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شده است.

کتاب «نظریه حکومت در اسلام» به بازار نشر آمد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، کتاب «نظریه حکومت در اسلام» به قلم آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی توسط انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی از چاپ خارج شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در این کتاب ضمن بیان عناصر حکومت و منبع پیدایش آن‌ها با استناد به آیات فراوانی به حاکمیت مشروع در قرآن کریم می‌پردازد.

مؤلف در بخش‌های دیگر از این کتاب به تفاوت حکومت دینی و حکومت دموکراتیک پرداخته و در فصول پایانی کتاب، ضمن تبیین حاکمیت امامان الهی پس از پیامبر اعظم (ص) به حاکمیت فقهای عادل در دوران غیبت اشاره می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حاکمیت در حکومت دینی، هدفمند است و تربیت انسان و هدایت او به‌ سوی ارزش‌های والا را بر عهده دارد،‌ اما حاکمیت در حکومت‌های دموکراتیک اهداف متعالی مشخصی ندارد و جز به میل و گرایش تصمیم‌گیران، التزام و پایبندی ندارد که آن‌ها هم در بهترین برآورد نمایندگان مردم و اراده ایشان هستند که هیچ تلازم قطعی بین این اراده و ارزش‌های والا و اهداف متعالی وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.