برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین نسبت به نوسانات بازار ارز طی چند ماهه اخیر و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم واکنش نشان دادند.

اراده رئیس‌جمهور در مدیریت بازار ضعیف است/اظهارات نمایندگان فایده ای ندارد/ مجلس به‌دنبال راهکار است

به گزارش قدس آنلاین، نوسانات بازار ارز طی چند ماهه اخیر به شدت شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است و مردم به استیصال و درماندگی درباره زندگی خود رسیده اند. بازار هر لحظه در معرض تغییر قیمت ها قرار گرفته است و از سیب زمینی و رب تا طلا و ارز قیمت هایشان به اصطلاح ساعت می زند.

اگرچه بازاریان نیز ادعا دارند که این تغییر قیمت‌ها بیشتر از همه به خودشان لطمه زده است و سرمایه آنها در طول این چند ماه نزول بسیاری داشته است زیرا هر کالایی را که به فروش می‌رسانند برای خرید مجدد و یا تولید  آن باید پول بیشتری را صرف کنند و از طرفی در صورت داشتن چند کالا در انبارشان متهم به احتکار خواهند شد.

به هرحال در این شرایط  مردم از نمایندگان خود در مجلس نیز انتظار دارند که برای این وضعیت اقدامی انجام دهند و برای مشکلات اقتصادی مردم چاره ای نمایند.

در مقابل اما نمایندگان مجلس نیز ادعا دارند که دولت نسبت به سخنان آنها بی‌اعتنا شده است و سخنان انها در مورد بی ثباتی بازار بیهوده است.

* دولت درباره  بازار ارز بی اعتنا شده است

نماینده مردم مشهد درمجلس در این باره گفت: باید درباره موضوعی صحبت کنیم که فایده ای داشته باشد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفردر ادامه به قدس آنلاین افزود: وقتی دولت درباره  بازار ارز بی اعتنا شده است و به سخنان نمایندگان هم توجهی ندارد اظهارات ما دیگر چه سودی دارد.

*مجلس به دنبال راهکار

نماینده کاشمر نیز در این باره اظهار داشت: در مورد آشفتگی بازار حق با مردم است و اگر دولت اقدامی درباره هرج و مرج بازار انجام ندهد مجلس راهکارهایی را در پیش خواهد گرفت.

بهروز بنیادی در ادامه به قدس انلاین افزود: مدیریت بازار بر عهده دولت است و مجلس وظیفه نظارتی دارد و تاکنون وزیر اقتصاد و کار را استیضاح و برکنار کرده است و استیضاح وزیران دیگر همچون وزیر صنعت را نیز در دستور کار قراردارد اگرچه تغییر این وزیران و مدیر بانک مرکزی تاثیری در شرایط بازار نداشت.

وی تصریح کرد: تحریم ها یک سری ضعف های بخش صنعت را افشا کرد، از طرفی در شرایط کنونی صادرات کالاها و محصولات غیر اساسی به دلیل ارز آوری، آزاد است و این اگرچه به سود تولید کنندگان می باشد اما در مقابل باعث ضرر مصرف کنندگان شده است.

* اراده شخص رئیس جمهوربسیار ضعیف است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: ثبات و کنترل بازار وابسته به این است که ایا رئیس قوه مجریه اراده ای برای مهار و کنترل این وضعیت دارد یا خیر؟

جواد کریمی قدوسی در ادامه به قدس آنلاین افزود: متاسفانه اراده شخص رئیس جمهور برای مدیریت بازار و پایان دادن به این آشفتگی بسیار ضعیف است و انگار تمایلی برای سرو سامان دادن به بازار را ندارد.

وی تصریح کرد: زیرا دولت باید خیلی زود تیم اقتصادی خود را تغییر می داد اما در حال حاضر چند وزارتخانه دولت بلاتکلیف هستند و وزیر انها یا استیضاح و برکنار شده و یا استعفا داده است و رئیس جمهور نیز در این باره بی تفاوت می باشد.

کریمی قدوسی اظهار داشت: از طرفی دولت به مجلس اظهار داشته است که پیشنهاد های خود را به شورای عالی اقتصاد دولت ارائه دهد و این شورا آنها را بررسی خواهد کرد. یکی از پیشنهاد های مجلس این بود که نقدینگی از سطح جامعه جمع اوری شود و در این باره راهکارهایی نیز پیشنهاد داده شد.

وی افزود: مجلس روز یکشنبه جلسه غیر علنی برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور با حضور اعضا قوه مجریه خواهد داشت و دلایل این اشفتگی را بررسی خواهد کرد.

برخی دیگر از نمایندگان استان نیز با ابراز این نکته که سخنان انها تاثیری بر وضعیت بازار و کنترل این اشفتگی ندارد از پاسخ دادن امتناع کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.