نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند، گفت: کاهش ارزش پول ملی عادی شده است و همه سکوت کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی:کاهش ارزش پول ملی برای مسئولان عادی شده است/دشمن از تقابل با ما عاجز است و سراغ جنگ اقتصادی آمده

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، ظهر امروز(جمعه) در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن‌کریم در موارد مختلف از صدر تعبیر می‌کند برای مثال موسی(ع) از درگاه خداوند خواست «رب الشرح لی صدری»؛ در آموزه‌های دین و در ادبیات قرآن و حدیث دو تعبیر داریم که یکی تعبیر قلب و دیگری تعبیر صدر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: بیشتر مسائل و توده گرایش‌ها و خواسته‌ها به دل و سینه نسبت داده شده؛ همانطور که در ساختار بدنی ما محور بدن قلب است و با فعالیت و کارکرد قلب بدن زنده است و دوام دارد دقیقا در مقام تشبیه روح به بدن نیز، کانون حیات و زندگی روح و جان انسان تعبیر به قلب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در ادبیات خودمان نیز کانون عشق دل عنوان شده است؛ همانطور که در بدن ما اگر قلب نباشد بدن می‌میرد در کانون روح و جان ما نیز ممکن است قلب بمیرد؛ زمانی این اتفاق می‌افتد که عقل و درک بمیرد.

خطیب جمعه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در این ایام تنها تجدید خاطره ایثارگری‌های رزمندگان دلاور و جریانات و حوادث دوران دفاع مقدس نیست بلکه یک اندیشه و اعتقاد عظیم ایمانی در این سالگرد دفاع مقدس برای ما تجدید می‌شود و آن وعده و بشارتی است که ذات مقدس پروردگار در قرآن داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خداوند می‌فرماید کسانی که کفر می‌ورزند اگر با شما بجنگند، عاقبتش فرار و شکست است و به‌نحوی شکست می‌خورند که تمام عناصری که آن‌ها را کمک کرده علیه آن‌ها می‌شوند و دیگران نیز از این‌ها فاصله می‌گیرند؛ مصداق عینی این آیه شریفه قرآن برای مردم ما در این زمان، هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: آن روزی که شهرهای ما زیر بمباران این دشمن کافر و بخش عظیمی از خاک ما زیر جنگ‌افزارهای این‌ها بود، کسی فکر نمی‌کرد پیروز نهایی این جنگ کیست. همان روز نیز این آیه را می‌خواندیم و نظام ما 40 سال با قدرت در سایه یک رهبری الهی و دینی ادامه پیدا کرده و دشمن کافر ما نیز این روزها در دل عذاب الیم دوزخ و جهنم به‌سر می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جایی که مردم با اخلاص هستی را کف دست گرفته و در عرصه دفاع از دین و اسلام باشند این آیه محقق می‌شود، گفت: ‌چرا در هشت سال دفاع مقدس این امتیاز را داشتیم؟ زیرا ایمان و اخلاص ما و عزیزان رزمنده ما مخلصانه وارد شدند و آیه قرآن نیز محقق شد. اکنون نیز همین‌طور است؛ دشمنی دشمن شدیدتر شده اما هشت سال دفاع مقدس جریانی را در جامعه ما و در مقاومت نسل ما رقم زده و قدرتی از مردم ما در نمایش دشمن گذاشته که هنوز جرات تهاجم نظامی به ما را ندارند.

وی تصریح کرد: دشمن با توطئه دیگر سراغ ما آمده؛ یک مشت جانور درنده را با پول گول می‌زند تا این‌ها در اهواز و در روز افتخار سالگرد دفاع‌مقدس مرد و زن بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون بکشد؛ دشمن قدرت رزم ندارد و در مصاف نیروهای مسلح رزمنده ما کاری نمی‌تواند بکند و سراغ مرد و زن بی‌گناه آمده است و بچه 4 ساله می‌کشد؛ این نهایت ضعف و زبونی دشمن و بی‌دینی و بی‌ایمانی دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این در حقیقت ضعف و زبونی دشمن ماست اما کارگزاران ما باید قضایا را ببینند؛ کسانی که بچه کشتند و در زمره تروریسم هستند و حتی شورای امنیت نیز مجبور شد این عملیات را به‌عنوان تروریسم تصویب کند؛ این تروریست‌ها هر کدام 200 هزار دلار وعده گرفته بودند. این دستگاه ارتباط مالی مگر در بانک‌هایی صورت نگرفته که در کشورهای وابسته به FATF هستند؟ آن‌هایی که با کمال وقاحت این جریان را تائید کردند مگر آن‌ها اعضای این کنوانسیون مبارزه مالی با تروریسم نیستند؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: چرا خلاف عمل کردند؟ نمایندگان مجلس بدانند چه چیزی را تصویب می‌کنند و به چه چیزی تن می‌دهند؟ این کنوانسیون پول می‌گیرد تا آدم بکشد و وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آن‌ها باز می‌کنند و آیا از همین راه جلوی آزادی ما را نمی‌گیرند؟ تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است. دشمن از تقابل با ما عاجز و ناتوان است و سراغ جنگ اقتصادی با ما آمده است.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند؟، گفت: کاهش پول ملی ما عادی شده و همه سکوت کرده‌اند؛ مردم امروز نگران دو چیز هستند و باید این دو نگرانی برطرف شود. نگرانی اول این است که آیا در مقابل این جریان و تهاجم اقتصادی دشمن طرح و برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟ سیل عظیمی برای کاهش پول ملی وجود دارد و نگرانی دوم این است که مردم به چرخه اقتصادی کشور اعتماد ندارند و اگر ادامه یابد این چرخه قفل می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نمایندگان قوای سه‌گانه باید مشکلات را در شورای سه‌گانه حل کنند؛ خود شما گفتید 18 میلیارد دلار کالا وارد کشور شده و این پول بالا کشیده شد و ارز به 18 هزار تومان رسید. عده‌ای دلار دولتی گرفتند و جنس وارد نکردند. این دلار دولتی کجا رفت؟ در این وضعیت خودش را نشان داد. این کار، کار اجنه زیر زمین و فرشتگان آسمان نبود؛ کار سودجویانی بود که پیاده نظام آمریکا شدند. چرا جلوگیری نشد؟ 18 میلیارد دلاری که وارد شد چرا تحت تعقیب قرار نگرفتند و چرا وارد بازار ثانویه نشد؟ ‌

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.