خراسان جنوبی-امام جمعه بشرویه گفت:در موقعیت اقتصادی کشور احتکار کردن جنس و خرید بیش از نیاز ضربه زدن به کشور و حرام است.

احتکار بزرگ و خانگی هر دو موجب ضربه به کشور و مردم می‌شود/ رییس جمهور توانست در نطق ۱۵ دقیقه‌ای آمریکا را رسوا کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه که ظهر امروز با حضور باشکوه بسیجیان و مردم انقلابی در مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به تقارن محرم با هفته دفاع مقدس بیان کرد:عاشورای حسینی همچون اصحاب کهف در جهان ماندگار شد و انقلاب اسلامی نیز تداوم عاشورای اقا اباعبدالله الحسین است.

امام جمعه بشرویه افزود:عاشورای حسینی که در نصف روز اتفاق افتاد در دل تاریخ جریان دارد و مبارزه با طاغوت همچنان الویت آزاد مردان است که نمونه آن را بعد از ۱۴۰۰ سال در انقلاب اسلامی دیدیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین از خون خود و اهل بیت گذشت تا دین جدش حضرت محمد احیا شود گفت:امام حسین تشابهات بسیار خاصی نسبت به انبیا الهی دارد و میتوان به معجزاتی از جمله نزول سوره والفجر،ایات تطهیر،ذی القربی و مباهله اشاره کرد که شاخصه های اقا اباعبدالله الحسین را می رساند و ایشان شخصیت برجسته و آیتی از آیات الهی است.

شمس الدین افزود:آن زمان که سر مبارک اقا اباعبدالله الحسین بر نیزه بود، آیات قرآن از سر بریده حضرت قرایت شد و این را می رساند که این عاشورای حسینی درس عبرت تاریخ خواهد شد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به دیگر تشابهات امام حسین به انبیا الهی بیان کرد:حضرت اباعبدالله الحسین همچون حضرت یحیی ۶ ماهه بدنیا آمدند و زمان تولدشان حضرت محمد هم خوشحال بودند و هم حزن در دل داشتند و عاشورا را یاداوری کردند.

وی افزود:امام حسین مظهر و چراغ هدایت مردم به سوی دستورات الهی است.

شمس الدین در ادامه با اشاره به اینکه  مبارزه و جهاد وجه مشترک انبیا الهی و امام حسین است گفت:امام حسین در عاشورای حسینی تمام هستی خود را تقدیم مبارزه با فساد و ظلم  و طاغوت کرد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی راهش از کربلای حسینی می‌گذرد بیان کرد : مردم انقلابی ما با تاسی از عاشورای حسینی برای مبارزه با ظلم و طاغوت به پا خواستند.

وی بااشاره به فرا رسیدن روز آتش‌نشانی بیان کرد:آتش نشانان برای نجات مردم در حوادث مختلف جانفشانی می‌کنند و با شجاعت و ایثارگری در خط مقدم نجات مردم از حوادث مختلف همت دارند.

شمس الدین با اشاره به روز سالمند و با  تاکید بر حرمت گذاری بر سالمندان هم گفت: باید تمام تلاش و سعی ما بر احترام گذاری بر والدین و سالمندان باشد چرا که این بزرگواران برکت زندگی هستند و تا آنجا دارای جایگاه والایی هستند که در ردیف احترام به خداوند می باشد.

امام جمعه بشرویه افزود:هر گونه که رفتار کنیم در آینده فرزندان ما نیز رفتاز خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و سو استفاده برخی از این وضعیت بیان کرد:محتکران بزرگ و خانگی، خائن به نظام و خون شهدا هستند؛ کسانی که انبارهای مغازه ها و خانه ها را از جنس پر کرده و عرصه نمی‌کنند و حتی برخی که بیشتر از نیاز خرید کرده  و احتکار خانگی میکنند خائن به خون شهدا هستند که در جنگ اقتصادی در زمین دشمن بازی می‌کنند.

شمس الدین با اشاره به عواقب لقمه حرام در زندگی بیان کرد: مومنان و کسبه ما مردمی مومن و ولایی هستند و نمیخواهند روزی حرام را  وسط مال و دسترنج حلال خود کنند و  توصیه میشود کسانی که جنس در مغازه  دارند به تعداد نیاز هر کسی بفروشند تا بازار اشفته نشود.

وی با اشاره به عملیات روانی دشمنان هم گفت: خوشبختانه اجناس در کشور فراوان و قحطی نداریم جنس بسیار زیاد است ولی بازار آشفته است و یک دلیل ان همین ایجاد تقاضا ،خرید بیش از نیاز و  احتکار است.

امام جمعه بشرویه به حادثه هولوکاست انگلیسی ها در دوره احمد شاه اشاره کرد و گفت: قریب ۹ میلیون در آن دوران از  گرسنگی مردند  تا آنجا که در کوچه و بازار گربه ای برای کشتن و خوردن هم نبود در همین شهر ما حتی کپن نان بود ولی نان نبود.

شمس الدین تاکید کرد: پیشنهاد میشود فیلم «یتیم خانه ایران» را حتما به نمایش بگذارند تا مردم بدانند در آن دوران بر ایران اسلامی چه گذشت.

خطیب جمعه بشرویه با اشاره به اینکه گرانی ها بخشی از آن عملیات روانی است و مسولان باید به فکر باشند گفت:مسلما برخی از مسایل حوزه اقتصادی روانی است و بخشی قابل توجهی نیز باید مدیران بفکر باشند.

شمس الدین به نطق رییس جمهور در سازمان ملل  هم اشاره کرد و گفت: رییس جمهور ایران توانست در نطق ۱۵ دقیقه ای آمریکا را رسوا کند و برنده قطعی دو سخنرانی در مقابل جامعه جهانی باشد.

وی افزود:ترامپ با سخنرانی خود در سازمان ملل موجب تحقیر خودش شده و ماهیت ذاتی آنان رسوا شد.

امام جمعه بشرویه با انتقاد از مدیریت ضعیف دولت در حوزه اقتصاد هم گفت:  ای کاش رییس جمهور  همانگونه که سخنان حق در سازمان ملل بیان  کرد  می توانست محیط داخلی و وضعیت اقتصادی و سیاسی  کشور را  هم مدیریت کند و به فکر طبقه قشر ضعیف کشور باشد که متاسفانه هیچ مدیریتی نمی شود.

وی افزود: چرا مدیران اقتصادی به فکر مردم نیستند و عرضه ندارند قیمت ها را کنترل کنند و این وضعیت برای یک حکومت اسلامی و دولتی که همواره به دولت های قبل گیر میداد که دلار بالا میرود  و شعارهای تبلیغاتی میداد  بسیار زشت است.

امام جمعه بشرویه همچنین به حضور برخی به عنوان سخنران در  برخی مراسمات غیر رسمی در بشرویه هم انتقاد شدید کرد و گفت: این گونه افراد با چه رویی  به شهر ما می‌آیند و سخنرانی می‌کنند؟ کسانی که در زمان انتخابات با قباحت و پرویی  عنوان می‌کردند اسب اقتصاد را به روحانی بسپارند تا به اوج قله ببرد و فلان کاندیدا ما را به عمق دره می اندازد پس چرا امروز به اعماق دره ها سقوط کرده ایم؟ و باز هم با همان پروریی به شهر ما می آیند برای سخنرانی؟ چرا همین افراد حاضر نیستند وضعیت فعلی را برای مردم توضیح دهند؟

شمس الدین با تاکید بر اینکه مردم در زمان انتخابات نباید سوار بر موج وعده های دروغ بشوند گفت: دروغ های زیادی در انتخابات گفتند که اگر فلانی بیاید دیوار می‌کشند ما میخواهیم آزادی بدهیم  قیمت ثابت کنیم و دلار کاهش یابد پس چه شد؟

وی افزود: امید است درس  عبرت بگیریم در  تمام انتخابات ها  بر روی موج های وعده دروغین سوار نشویم.

امام جمعه بشرویه گفت: وعده خداوند برای نابودی کسانی که به براندازی حکومت اسلامی  و فراهم کردن زمینه حکومت کفر و طاغوت هستند بر حق است و بر آنان لعنت فرستاده شده است.

شمس الدین تاکید کرد:خداوند لعنت فرستاده بر کسانی که برای نا امیدی مردم از اسلام و انقلابی که ۲۲۰ هزار شهید داده ایم تلاش می‌کنند.

وی افزود: در قرآن لعنت شده اند کسانی که برای اسلام کم گذاشته و در سطوح مدیریتی از کسانی که میتوانند کار کنند کنار گذاشته می‌شوند.

امام جمعه بشرویه با تاکید بر بصیرت و هوشیاری هم گفت: باید مراقب باشیم برخی به دنبال براندازی انقلاب هستند و دست های پنهانی در حال کار هستند که بی  شک مردم اجازه نخواهند داد چرا که همان مردمی که در دوران دفاع مقدس جانانه ایستادند امروز نیز برای انقلاب می ایستند.

شمس الدین همچنین از برگزاری برنامه های پر بار هفته دفاع مقدس  و حضور دبیر قرارگاه خانم الانبیا و قول های مساعد ایشان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.