حضور مقامات بلندپایه آمریکایی، نمایندگان کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و حتی رهبران سازمان جاسوسی اسرائیل در نشست ضدایرانی در نیویورک، گویای اتحاد سه‌جانبه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

 تشکیل ائتلاف سه‌جانبه آمریکا، موساد و ۲ کشور عربی علیه ایران در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز(جمعه) نوشت: به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید مستقیم کودتای سازماندهی شده از سوی دشمنان بالقوه خارجی قرار گرفته است. اظهارات شنیده شده در کنفرانس لابی‌های «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI)در نیویورک که همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گویای این مسئله است. در این گفت‌وگوها نمایندگان کشورهایی حضور داشتند که از توافق هسته‌ای با ایران رضایت نداشته و مخالف سیاست‌های تهران در منطقه هستند. این نشست در بالاترین سطح برگزار شده و در آن مقامات دولت ترامپ و نمایندگانی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس شرکت داشته و حتی مقامات بلندپایه اطلاعاتی اسرائیلی نیز به جمع آنها پیوستند. شدیداللحن‌ترین اظهارات علیه ایران در نشست از سوی "جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد.

این روزنامه با اشاره به بخشی از سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا، یادآور شده است: البته بولتون پیش از این نیز هرگز مخالفت شدید خود با سیاست‌های تهران را پنهان نکرده بود و حتی قبل از آنکه ترامپ وی را به سمت مشاور خود منصوب کند، در نشست اعضای سازمان منافقین (که در ایران یک سازمان تروریستی بشمار رفته و عامل ترورهای بسیاری در این کشور است) در پاریس شرکت کرده و اظهارات تندی مقامات تهران داشت.

در نشست ضدایرانی در نیویورک "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا نیز سخنرانی کرد و انتقاداتی را علیه تهران مطرح نموده و ایران را بار دیگر حامی تروریسم نامید و این مسئله را علت اصلی تحریم‌ها علیه ایران و عواقب سیاست‌های غیرسازنده این کشور در منطقه ارزیابی کرد.

در این نشست مقامات کشورهای عرب منطقه خلیج فارس نیز حضور داشتند، از جمله عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان که بار دیگر مقامات تهران را به تلاش برای نابودی این کشور متهم کرد.

"یوسف العطیبه" سفیر امارات متحده عربی در آمریکا نیز ایران را عامل اصلی مناقشات در منطقه و تهدیدی برای کشورهای منطقه خلیج فارس و اسرائیل نامید.

به نوشته «نیزاویسیمایا گازیتا»، بعید نیست که اشاره به اسرائیل از سوی مقام اماراتی، دلیل دیگری بر نزدیکی اسرائیل با کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و هدف مشترک آنها برای مقابله جدی با گسترش نفوذ ایران در منطقه باشد. این در حالیست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز دائما ایران را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم می‌کند.

یکی دیگر از دلایل تایید کننده برای همسویی اسرائیل و جهان عرب، حضور مقامات بلندپایه جاسوسی اسرائیل، یعنی موساد در نشست ضدایرانی در نیویورک است. بدین ترتیب در این نشست گروه وسیعی از دشمنان بالقوه ایران در منطقه، یعنی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه گردهم جمع شدند تا مواضع خویش در باره تهران را با یکدیگر هماهنگ کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.